چرا هر چه تلاش می کنم چربی شکم من آب نمی شود؟
آب کردن چربی شکم فرایندی نسبتا سخت است که لازم است برخی نکات رعایت شود، اما برای برخی افراد این کار غیر ممکن جلوه می کند که دلایلی دارد، در ادامه به علل آب نشدن چربی شکم اشاره می شود

4 دلیل آب نشدن چربی شکم

آیا می دانید سلول های چربی شکم (چربی احشایی) هورمون های وابسته به چربی و مواد شیمیایی تولید می کند که باعث  بیماری های قلبی و دیابت می شود؟اما جالب است بدانید وقتی زنان شروع به کاهش وزن می کنند معمولا 30 درصد از وزن کم شده مربوط به منطقه شکم و پهلو است. هر ماده غذایی که مصرف می کنید می تواند به سوزاندن چربی های این منطقه کمک کند.برای رسیدن به این هدف :

بیشتر بدانید : سوزاندن چربی شکم چقدر طول می کشد ؟

رژیم غذایی چرب تر را انتخاب کنید

برای کاهش چربی شکم، بهتر است چربی های غیر اشباع مصرف کنید. نتایج یک آزمایش نشان می دهد خانم هایی که از این چربی استفاده کرده یک سوم چربی شکمی خود را در طول یک ماه از دست داده اند.

پیشنهاد: مصرف یک مشت آجیل یا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در کنار وعده های دیگر


 مواد معدنی مصرف کنید

منیزیم بیش از 300 فرایند را دربدن تنظیم می کند. نتایج تحقیقات نشان می دهد افرادی که مقدار زیادی از این ماده معدنی را مصرف می کنند قند خون پایین وسطح انسولین متعادلی دارند.

پیشنهاد: دست کم دوبار در روز ازغذاهای سرشار از منیزیم مانند سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند، موز و دانه های سویا استفاده کنید.


درآستانه یائسگی قرار دارید

تغییرات هورمونی مرتبط با یائسگی ( که معمولا از 40 سالگی به بعد شروع می شود ) کاهش چربی شکمی را سخت تر می کند.

پیشنهاد: انجام یوگا می تواند این آثار را جبران کند. زنان یائسه ای که یک ساعت یوگای شدید به مدت سه روز در هفته انجام می دهند بعد از 16 هفته می توانند بیش از 1.5 سانتی متر از دور شکم خود کم کنند.

بیشتر بدانید : علایم یائسگی که می گوید شما در حال ورود به دوران یائسگی هستید

بیشتر بدانید : درمان علائم یائسگی با مصرف این ویتامین ها


 در طول ورزش عرق نمی کنید

تحقیقات نشان داده است انجام ورزش های سریع با شدت بالا و کمترین استراحت بین انجام تمرین باعث افزایش قابلیت آب شدن شکم می شود.این ورزش ها سطح انسولین، تری گلیسرید و کورتیزول را کاهش می دهد.

پیشنهاد: دوچرخه سواری یا دویدن ، به مدت 2 دقیقه با سرعت بالا به حدی که حتی توانایی صحبت کردن هم نداشته باشید،کمک می کند تا چربی شکمی  کاهش یابد.


بیشتر بدانید : آیا می شود فقط چربی های دور شکم را آب کرد؟

بیشتر بدانید : دلایل تجمع چربی در شکم خانم ها و راه حل هایی برای رفع آن

بیشتر بدانید : کاهش وزن و تناسب اندام با ورزش چه مدت طول می کشد

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com