قوانین ژاپنی ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن
ژاپنی ها قوانینی در تغذیه خود دارند که می تواند سیستم ایمنی آنها را تقویت کند

ژاپنی ها چه قوانینی برای تقویت سیستم ایمنی بدن دارند؟

با چهار قانون غذایی اصلی در ژاپن که می‌تواند در سلامت شما هم نقش داشته‌ باشد، آشنا شوید.

1- خوردن غذا در مقادیر کم

برای مقاومت در برابر وسوسه‌ شدن، ژاپنی‌ها غذا را در مقادیر کم سرو می‌کنند. اولین گامی که می‌توانید برای یک رژیم‌ غذایی سالم بردارید این است که بشقاب‌های استاندارد را با بشقاب‌های کوچک جایگزین کنید. حتی اگر بخواهید هم نمی‌توانید غذای زیادی را در یک ظرف کوچک بریزید. بهتر است برای موفقیت از این برنامه پیروی کنید: در هفته اول یک‌ پنجم و در هفته دوم یک‌چهارم وعده غذایی‌تان را کاهش دهید. به این ترتیب، پس از سه تا چهار هفته می‌توانید حجم وعده‌های غذایی‌تان را بدون هیچ تلاشی کمتر کنید.

2- مصرف کردن محصولات تازه متناسب با فصل

 ژاپنی‌ها فقط از مواد غذایی که آن ها را تازه‌تر ،ارزشمندتر و مفیدتر برای هر فصل می‌دانند استفاده می‌کنند. برای مثال آن ها در پایان فصل بهار، چای‌سبز تازه و ماهی قزل‌آلا و در پاییز، قارچ و ماهی خال‌مخالی مصرف می‌کنند.

3- حفظ کردن حالت اولیه مواد غذایی تا مقدار ممکن

این روش دیگری است که غذاهای ژاپنی را از فرهنگ‌های دیگر متمایز می‌کند. سرآشپزهای محلی سعی می‌کنند پخت انواع ماهی و سبزیجات را به‌ گونه‌ای انجام دهند که حالت اولیه آن ها تغییر نکند و این تصور را ایجاد کنند که غذاها پس از آماده‌سازی، فراوری نشده‌اند.

4- حفظ کردن ویتامین‌ها و مواد معدنی

ژاپنی‌ها به گونه‌ای آشپزی می‌کنند که ویتامین‌ها و مواد معدنی را در طول فرایند پخت سالم نگه دارند. دمای مناسب برای پخت و نحوه برش محصولات - مورب و مدور - برای حفظ این ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. ژاپنی‌ها ۱۰ نوع برش روی سبزیجات اعمال می‌کنند. صرف زمان کمتر برای برش و پخت مواد غذایی باعث می‌شود ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری در محصول نهایی حفظ شود. آن ها همچنین از گیاهان وحشی، ریشه‌ها، علف‌ها و حتی جلبک‌هایی که سرشار از مواد معدنی و ویتامین هستند، استفاده می‌کنند.

بیشتر بدانید : بانوان هنگام کاهش وزن مراقب سیستم ایمنی بدن خود باشند

بیشتر بدانید :  وقتی سیستم ایمنی ضعیف می شود چه علائمی مشاهده می کنید؟

بیشتر بدانید :  تقویت سیستم ایمنی بدن با 8 راه طبیعی

بیشتر بدانید :  سیستم ایمنی بدن تحت تاثیر عوامل عجیبی آسیب می بیند!

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com