آیا می دانید چه غذایی سیستم اسمنی شما را تقویت می کند ؟


 یک کارشناس ارشد تغذیه گفت: دال عدس رنگ نارنجی دارد و سرشار از بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A است و مصرف این غذا سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و برای قوه بینایی مفید است.

میترا زراتی اظهار داشت: حبوبات بهترین منبع پروتئین گیاهی است، مصرف حبوبات برای دیابتی‌ها مفید است و لوبیای سویا یکی از بهترین حبوبات برای دیابتی‌ها محسوب می‌شود.
 
وی اضافه کرد: اگر افراد دیابتی 50 تا 60 گرم آجیل سویای بدون نمک را در طول روز مصرف کنند، در کنترل چربی و قند خون آنها مؤثر است؛ حبوبات سرشار از آهن هستند ولی میزان آهن آن نسبت به گوشت کمتر است.
 
وی افزود: حبوبات سرشار از ویتامین‌های گروه B به خصوص ویتامین B1 و B6 است همچنین دارای قند نفاخ است و جزء خانواده الیگوساکاریدها محسوب می‌شود که خیساندن آن مانع از نفخ می‌شود.
 
مصرف حبوبات چربی و قند خون را کنترل می‌کند

زراتی بیان داشت: حبوبات دارای اسیدهای چرب اشباع است که از بروز چربی خون پیشگیری می‌کند و مصرف حبوبات برای افراد چاق یا مبتلا به چربی خون مفید است چرا که چربی خون را کنترل می‌کند.

وی ادامه داد: هر نصف لیوان حبوبات پخته70 تا 75 کیلو کالری انرژی دارد و بین انواع حبوبات آن دسته از حبوباتی که رنگین‌تر هستند، مفیدترند که از جمله آنها می‌توان به دال عدس اشاره کرد.

این کارشناس ارشد تغذیه عنوان کرد: دال عدس رنگ نارنجی دارد و سرشار از بتاکاروتن است. مصرف دال عدس سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و برای قوه بینایی مفید است همچنین لوبیا قرمز بیشتر از لوبیاهای دیگر حاوی موادمغذی است.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
10 روش ساده برای کوچک کردن شکم
این نان چربی دور شکم شما را کاهش می دهد!
بهترین غذاها برای کم کردن چربی شکم
4 توصیه برای داشتن شکمی صاف
شکمی صاف بدون استفاده از گن و قرص های لاغری