در يك بازبينی مهم و گسترده از مطالعات منتشر شده معلوم شد كه ورزشهای منظم ايروبيك توان ذهنی را در افراد مسن احيا می‌كند. ورزش....


در یك بازبینی مهم و گسترده از مطالعات منتشر شده معلوم شد كه ورزشهای منظم ایروبیك توان ذهنی را در افراد مسن احیا می‌كند.


به گزارش سلامت نیوز،‌ كارشناسان تاكید كردند: ورزش ایروبیك به طور منظم نه تنها از ادامه تحلیل عملكرد مغز ناشی از بالا رفتن سن جلوگیری می‌كند بلكه حتی می‌تواند آن بخش از قدرت ذهن را در اثر پیری تحلیل رفته، احیا كرده و بازگرداند.

تحلیل ناشی از پیری در تمام قسمتهای سفید و خاكستری مهم مغز باعث می‌شود كه انجام شماری از كارهای اجرایی سطح بالا مانند تصمیم گیری، برنامه ریزی،‌ كارایی حافظه و فعالیتهای چند منظوره برای افراد دشوارتر شود.

شرح این بازبینی تحقیقاتی در مجله انگلیسی اسپورت مدیسین منتشر شده است.

پژوهشگران دانشگاه ایلینویز خاطرنشان كردند: هم در افرادی كه علایم زوال عقل یا آلزایمر را دارند و هم در افرادی كه فاقد این علایم هستند، فعالیت‌های جسمی‌متوسط و منظم، نه تنها سرعت و تیزی فكر را تقویت می‌كند بلكه هم چنین بافت مغز و عملكردهای این عضو را گسترش می‌دهد.

نتایج حاصل از این پژوهش تایید می‌كند كه ورزشهای منظم ایروبیك می‌تواند كاهش توان ذهنی مربوط به افزایش سن را جبران كرده و قدرت ذهن را احیا كند. به این ترتیب یك مغز پیر و سالخورده هم می‌تواند ظرفیت خود را برای رشد و نمو دوباره بدست آورد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: سلامت نیوز