شیوع و گسترش انواع بیماری‌هایی پوستی در ایران مشابه كشورهای دیگر است اما برخی از بیماری‌های پوستی در بعضی از مناطق...
 
یک متخصص پوست گفت: تابش نور مستقیم آفتاب مهمترین عامل سرطان پوست در کشور است.
امیر هوشنگ احسانی امروز در حاشیه کنگره سه روزه بازآموزی بیماری‌های پوستی در تالار امام بیمارستان امام خمینی افزود: احتمال ابتلای افراد به سرطان پوست که بدون محافظ به مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند، بیشتر است.
وی اضافه کرد: درمان‌های غیر استاندارد و استفاده نادرست از رادیوتراپی برای درمان قارچ کچلی در گذشته، عامل دیگر بروز سرطان پوست است.
این متخصص با بیان این که جراحی نخستین راه درمان این سرطان‌هاست، گفت: فریز کردن پوست و استفاده از دارو در سرطان‌های بسیار سطحی نیز از دیگر روش‌های درمانی است.
وی با بیان اینکه تشخیص و درمان دیر در برخی از موارد بی‌فایده خواهد بود، اضافه کرد: افراد باید به محض مشاهده علائم غیر معمول در پوست به پزشک متخصص مراجعه کنند.
شایان گفتن است کنگره سه روزه بازآموزی بیماری‌های پوستی (ایمیون بلوزها، لنفومها وتومورها) صبح امروز در تالار امام بیمارستان امام خمینی آغاز شده است.
دبیر این همایش با بیان اینکه کنگره بازآموزی بیماری‌های پوست برای تبادل نظر و آموزش نکات جدید برگزار می‌شود، گفت: این کنگره درباره بیماری‌هایی است که کمتر به آن توجه می‌شود اما تشخیص به موقع و درمان زودرس در آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
محمد جواد ناظمی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و بیمارستان رازی افزود: آموزش به بیماران برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مخاطره آمیز نیز از دیگر اهداف کنگره است.
در همایش سه روزه بازآموزی بیماری‌های پوستی با حضور300 تن از متخصصان پوست سراسر کشور50 پژوهش ارائه می‌شود.
همچنین آمارها نشان می‌دهد در بین بیماری‌های پوستی "اگزما" یا همان واكنش حساسیتی پوست، شایعترین بیماری پوستی در ایران است.
شیوع و گسترش انواع بیماری‌هایی پوستی در ایران مشابه كشورهای دیگر است اما برخی از بیماری‌های پوستی در بعضی از مناطق كشور به علت شرایط آب و هوایی شیوع بیشتری دارند.
بیماری‌های عفونی، قارچی مانند سالك در استان‌های جنوبی و مركزی ایران شیوع دارند و بیماری‌های پوستی كه با استرس و نگرانی ها مرتبطند مانند ویتیلیگو یا لك و پیس و آلوپسی آراتا، در شهرها بیشتر دیده می‌شود.
همچنین از میان بیماری‌های پوستی كه زمینه ژنتیكی دارند می‌توان به بیماری پمفیگوس به عنوان فراوانترین این گروه از بیماری ها در كشور اشاره كرد.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: واحد مرکزی خبر
 
مطالب مرتبط:
نکات مهم درمراقبت از پوست
آیاعلائم خالهای بدخیم را می دانید؟!
توصیه ما به شما: پوستی سالم
درماتیت (اگزمای) دور دهان
چند سوال رایج پوستی
پنج عادت مهم برای سلامتی پوست