قهوه
نوشیدنی ها و مواد غذایی حاوی کافئین، مانند قهوه می تواند سبب بالا رفتن ناگهانی فشار خون شوند.
مطالعات علمی نشان می دهد چای سبز می تواند برخی عوامل خطرزای بیماری های قلبی مانند فشارخون بالا و لخته شدن خون را کاهش دهد.

كارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشكی یزد با اشاره به جدی گرفتن فشارخون، بر كاهش نوشیدن قهوه تاكید كرد و اظهارداشت: نوشیدنی ها و مواد غذایی حاوی کافئین، مانند قهوه می تواند سبب بالا رفتن ناگهانی فشار خون شوند.

علی اكبر كمالی اردكانی افزود: کافئین با تنگ تر کردن رگ های خونی و جلوگیری از ترشح هورمون آدنوسین (هورمونی که موجب انبساط و باز شدن رگ های خونی می شود) سبب افزایش فشار خون می شود. این ماده همچنین می تواند با  تحریک غده آدرنال سبب ترشح بیشتر هورمون کورتیزول و آدرنالین در خون شود که این به نوبه خود موجب افزایش فشار خون می شود.

وی با بیان این مطلب كه چای سبز بهترین جایگزین قهوه  است، تصریح كرد: مطالعات علمی نشان می دهد چای سبز می تواند برخی عوامل خطرزای بیماری های قلبی مانند فشارخون بالا و لخته شدن خون را کاهش دهد.

این كارشناس صنایع غذایی توصیه كرد: برای داشتن فشارخون طبیعی باید مصرف مواد غذایی همچون نمک، کافئین، آرد سفید و محصولات تهیه شده از این نوع آرد، مانند نان لواش، الکل، غذاهای سرخ شده پرچرب، نیکوتین، شکر و مواد قندی، غذاهای کنسرو شده، اسانس ها و رنگ های افزودنی را به حداقل رساند.

 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : webda.ir


مطالب پیشنهادی:
هر روز قهوه بنوشید
قهوه بر علیه یک سرطان مردانه!
قهوه ضد دیابت است؟!
اثرات قهوه بر قلب
مصرف قهوه تان افزایش یافته؟ جای نگرانی نیست...