آمارهای غیر رسمی آموزش و پرورش نشان می دهد 70 درصد دختران راهنمایی و دبیرستان یعنی از هر 10 نفر هفت نفر آنان دارای مشکلات...



یک متخصص فیزیوتوراپی نسبت به مشکلات ستون فقرات در دانش آموزان هشدار داد.

دکتر محسن امیری در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت : آمارهای غیر رسمی  آموزش و پرورش نشان می دهد 70 درصد دختران راهنمایی و دبیرستان یعنی از هر 10 نفر هفت نفر آنان دارای مشکلات ستون فقرات است.
وی گفت : بخشی از دلایل این مشکل شناخته شده نیست اما عدم مناسب بودن میز و نیمکت ها ، غیر استاندارد بودن ارتفاع و کف آنها ، بد نشستن  و راه رفتن ، عدم تحرک لازم به ویژه در دختران و نحوه استفاده از کیف و کوله پشتی  از جمله عوامل مهمی است که در ایجاد مشکلات ستون فقرات تاثیر می گذارد.
این متخصص فیزیوتراپی افزود : معمولا زمانی فرد متوجه این مشکل می شود که دچار دردهای عضلانی شده است . در حالی که این درد نشانه شروع مشکل نیست و از پیشرفت بیماری خبر می دهد. تغییر شکل در ستون فقرات نیازمند جراحی است که هم هزینه های بالایی دارد و هم عوارض جانبی ان زیاد است.
وی اضافه کرد: مشکلات ستون فقرات نه تنها رشد عضلانی – استخوانی را دچار مشکل می کند بلکه منجر به بیماری های قلبی- عروقی  نیز می شود. همچنین این معضل در دراز مدت به درد ناحیه لگن ، دردهای عضلانی و کمر درد های شدید شود.
به گفته دکتر امیری رفع این مشکل بیش از آنکه به دارو درمانی محتاج باشد به روش های فیزیوتوراپی نیاز دارد و آموزش و پرورش باید زمینه های حضور افراد متخصص را برای بررسی و شناسایی علل آن فراهم کند.
گودی کمر بیش از حد ، قوز پیدا کردن ، افتادگی شانه ها و بی تناسبی عضلانی در سنین رشد که دختران و پسران به وضعیت ظاهری خود اهمیت می دهند ممکن است با آسیب های عاطفی ناشی از آن نیز همراه شود.
 
گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:salamatnews.com
 
مطالب پیشنهادی:

 

 

گودی بیش از حد كمر

راهکار جلوگيری از بروز ديسك كمر

ورزش های مخصوص برای بهبود کمردرد بارداری

ورزشهایی که کمردرد را بدتر می‌کنند

 خلاصی از کمردرد در 15 دقیقه!