دانشمندان در مطالعات جدید خود به این موضوع پی برده اند که خوردن شکلات می تواند...

 

شكلات توانایی محاسبه ذهنی را افزایش می‌دهد.مطالعات جدید نشان می دهد خوردن شكلات می تواند توانایی مغز را در انجام مسائل ریاضی افزایش دهد.
به گفته دانشمندان محاسبات ذهنی در داوطلبانی كه در آزمایش شركت كردند پس از مصرف میزان زیادی از ماده فلایانولز كه در شكلات به وفور وجود دارد افزایش یافته است.
نتیجه آزمایشها نشان می دهد كه داوطلبان پس از مصرف این ماده كمتر احساس خستگی فیزیكی و ذهنی كرده و دقت ذهنی آنها افزایش پیدا می كند.این مطالعات در كنفرانس سالانه انجمن روانشناسی انگلستان ارائه شده است.
محققان دانشگاه نورث آمبریا پس از ارائه نتایج آزمایشهای خود اعلام كردند كه شكلات می تواند در انجام وظایف پیچیده و طاقت فرسای ذهنی موثر واقع شود.یافته ها نشان می دهد دانش آموزانی كه قبل از امتحات شكلات مصرف كرده باشند می توانند نتیجه بهتری از امتحان خود به دست آورند.ماده فلاوانولز قسمتی از ماده شیمیایی پلی فنولز است كه مصرف آن باعث افزایش جریان خون در مغز انسان می شود.به منظور نمایش توانایی این ماده دانشمندان از 30 داوطلب در گروههای 3 تایی درخواست كردند كه اعداد مبدا احتمالی كه توسط رایانه انتخاب می شد را به صورت معكوس شمارش كنند.
نتایج نشان می دهد كه داوطلبان پس از نوشیدن شكلات داغ كه حاوی مقادیر زیادی از ماده فلاوانولز بود نسبت به زمان قبل از مصرف این ماده،شمارش معكوس را با دقت بیشتر و سرعت بالاتری انجام دادند.در عین حال داوطلبانی كه شكلات را نوشیده بودند حتی پس از ساعتها شمارش احساس خستگی نكرده و به فعالیت خود ادامه دادند.
بر اساس این گزارش میزان فلاوانولز مصرفی در این آزمایشها برای هر فرد 500 میلی گرم بوده است كه این میزان بسیار بیشتر از مقداری است كه به صورت طبیعی در مواد خوراكی یافت می شود.با این حال محققان اعلام كردند كه میزان زیادی از این ماده علاوه در شكلات در میوه ها و سبزیجات نیز یافت می شود. همچنین شكلات تلخ نسبت به دیگر فراورده های شكلاتی میزان بیشتر از فلاوانولز را در خود گنجانده است.  
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: parsiteb.com
 
مطالب پیشنهادی:
شکلات = قلب سالم
زنان باردار کمتر چای، قهوه و شکلات بخورند!
حافظه خود را تقویت کنید!!
ورزش و تقویت حافظه
تأثیر کمخوری بر حافظه!؟