قابل توجه مادرانی که فرزندانشان را با شیر خودشان تغذیه می کنند،آیا این جمله صحیح است؟


مریم افراخته با اشاره به اینكه استفاده از لباس‌های مناسب این دوران،تغذیه و ورزش صحیح می‌تواند مانع بر هم خوردن تناسب اندام شود،اظهار داشت:شیردهی می‌تواند مانع از ابتلای مادران به بسیاری از بیماران از جمله چاقی پس از زایمان،سرطان پستان،بیماری‌های تخمدان و شكستگی استخوان‌های لگن و ران در آینده جلوگیری كند.
وی درباره اثرات شیر مادر بر نوزاد تصریح كرد:شیر مادر در نوزاد موجب رشد جسمی و روحی نوزاد می‌شود و موجب جلوگیری از بیماری‌هایی مانند آسم و دیابت و همچنین بیماری‌های روحی و روانی نوزاد در آینده می‌شود و همچنین با برقراری روابط عاطفی بین مادر و نوزاد،نوزاد را در مواجهه با مشكلات در آینده كمك می‌كند و باعث می‌شود نوزاد در آینده در مواجهه با مشكلات به منظور مشاوره به نزد مادر و والدین مراجعه كند.
این متخصص زنان و زایمان ادامه داد:اغلب مادران می‌توانند به نوزادان خود شیر دهند و تعداد نادری از مادران هستند كه به علت بعضی از بیماری‌ها و مصرف بعضی از داروها نمی‌توانند به نوزاد خود شیر دهند.وی با اشاره به برخی باورهای غلط رایج در بین مادران خاطر نشان كرد: برخی از مادران اعتقاد دارند كه اگر به نوزاد خود شیر ندهند آزادی بیشتری دارند در صورتی كه آزادی این مادران با بیماری فرزندانشان كه به علت عدم خوردن شیر مادر ایجاد خواهد شد جبران می‌شود.
افراخته ادامه داد:شوهران نیز در این دوران وظیفه مهمی بر عهده دارند و آنها باید در دوران شیردهی به همسران خود كمك كنند و كار سبك‌تری را به آنها واگذار كنند.
وی یادآور شد:شیری كه مملو از پروتئین و مواد مغذی و مورد نیاز كودك است نباید با شیر خشكی كه از این نظر فقیرتر است جایگزین شود.
وی تصریح كرد: همانطور كه در قرآن كریم آمده است در بعضی آیات 2 سال و در بعضی دیگر از آیات 30 ماه، زمان مناسب شیردهی است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:farsnews.com
مطالب پیشنهادی: 
تغذیه صحیح در دوران شیردهی
توصیههای لازم جهت دوران شیردهی
پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی
رژیم غذایی در دوران شیر دهی!!
شيرمادر يا شيرخشك