یك متخصص تغذیه گفت: مصرف موسیر التیام‌دهنده و ترمیم‌كننده زخم‌ها و تسكین‌دهنده التهاب طحال و كبد است و باعث كاهش سردردهای میگرنی، كمك به كاهش چربی‌های خون و پیشگیری از تصلب شرایین می‌شود
 
سید ضیاءالدین مطهری افزود:موسیر از خانواده سیر است و طبیعتاً مثل سیر، خواص درمانی قابل توجهی دارد.
این متخصص تغذیه گفت: ماست دارای میكروارگانیسم‌های زنده‌ بسیار ارزشمند است كه بیشترین آنها را باسیلوس بلگاریكوس و در درجه بعدی استرپتوكوكوس ترموفیلوس تشكیل می‌دهند كه در صورت مصرف ماست،این میكروارگانیسم‌ها به دفع مخمرهای رایج كمك می‌كند كه این 2 میكروارگانیسم با تولید هیدروژن پراكسید یا آب‌اكسیژنه مانع از رشد استافیلوكوك اورئوس می‌شود.
مظهری اضافه كرد: افرادی كه نسبت به لاكتوز یا قند شیر عدم تحمل دارند، بهتر است از ماست استفاده كنند. موسیر به صورت ترشی یا مخلوط با ماست به مصرف می‌رسد كه اغلب به عنوان یك چاشنی اشتها‌آور تلقی می‌شود.
وی افزود:موسیر دارای خواص متعددی است از جمله تقویت قدرت جنسی، افزایش دفع ادرار، التیام‌دهنده و ترمیم‌كننده زخم‌ها و تسكین‌دهنده التهاب طحال و كبد نام برد.
مظهری اضافه كرد:تأثیر مثبت آن بر دستگاه اعصاب مركزی، كاهش سردردهای میگرنی، كمك به سیستم قلبی‌عروقی، كمك به كاهش چربی‌های خون و پیشگیری از تصلب شرایین و تنظیم فشار خون هم در این ماده قابل توجه است.
این متخصص تغذیه گفت: ماست موسیر ملایم‌تر از سیر و ماست بوده و به همین دلیل بوی تند و تیز سیر را كه ناشی از فرآورده‌های گوگردی آن مثل آلیسین است ندارد و از این نظر می‌توان بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران (بوی بد تنفسی) استفاده كرد،به شرط اینكه،از ماست‌های مانده، پرچرب و خامه‌ای،‌ ماست و موسیر تهیه نشده باشد. 

بیشتر بدانید : یک زخم را چه طور باید درمان کرد تا جای آن بهتر و سریعتر خوب شود؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health

منبع:farsnews.com