تنها کرم‌ها نیستند که به کاهش چین و چروک کمک می‌کند بلکه بسیاری از موادغذایی و ویتامین‌های موجود در آنها وقتی فیبرهای کلاژن پوست از بین می‌روند به صاف شدن پوست کمک می‌کنند مانند...

چین و چروک‌های پوست،مخصوصا دست و صورت را می‌توان با خیلی از مواد آرایشی بهداشتی و کرم‌های ضدپیری از بین برد.
از میان این ویتامین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

*
ویتامین A:
ویتامین A که بیشتر افراد آن را به نام رتینول می‌شناسند،باعث تولید بیشتر کلاژن می‌شود در نتیجه خطوط ظاهر شده در روی پوست از بین می‌رود.

* ویتامین C:
ویتامین C می‌تواند کلاژن را تحریک کند تا پوست مجددا از نو ساخته شود و پوست نرم و صاف شود.ویتامین C مخصوصا وقتی شب‌ها استفاده شود بسیار موثرتر است. 
* ویتامین E: وقتی می‌خواهید کرم مناسبی را برای پوست بخرید،حتما برچسب روی آن را خوب نگاه کنید.وجود ماده‌ای به نام آلفا-توکوفرول که از اثرات سرطان‌زای اشعه UV خورشید جلوگیری می‌کند می‌تواند از ایجاد چین و چروک پوست هم پیشگیری کند.ویتامین E همچنین تاثیر کرم‌های ضدآفتاب را تقویت می‌کند و از قرمزی و تورم که بعد از مواجهه نور خورشید در پوست ایجاد می‌شود جلوگیری می‌کند.
* آلفاهیدروکسی اسید (AHA): این کرم سبب از بین رفتن سلول‌های مرده پوست و پوسته‌ریزی آن می‌شود و باعث می‌شود شما جوان‌تر به نظر برسید.
* ویتامین B3 یا نیاسین: این ویتامین پوست را از مواد سمی پاک کرده و لکه‌های قهوه‌ای را از بین می‌برد.این ویتامین همچنین به کاهش التهاب کمک کرده و می‌‌تواند عوارض جانبی که کرم‌های حاوی ویتامین A ممکن است ایجاد کند از بین ببرد.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:salamatiran.com
 
مطالب پیشنهادی:
سن مناسب استفاده از کرمهای ضد چروک
محاسبه سن واقعی پوست!!
علت اصلی پیر شدن پوست چیست؟
پیشگیری از بروز چین و چروك صورت
بهترین راه برای کاهش چین و چروک