آمار صرع در ایران چگونه است؟ چه سنی بیشتر درگیر صرع هستند؟
جالب است بدانید آمار صرع در ایران از میانگین جهان بالاتر است ولی با رعایت برخی نکات می توان از بروز حملات صرع تا حدی پیشگیری کرد که در ادامه به آنها اشاره می شود

 نکاتی برای مقابله با صرع

دکتر داریوش نسبی تهرانی، مدیرعامل انجمن صرع ایران با اشاره به اینکه با سبک زندگی سالم می‌توان حملات صرع را کنترل کرد، گفت: افراد با تغذیه سالم و فعالیت بدنی مناسب می‌توانند از بروز حملات صرع پیشگیری کنند.

مقالات تهیه شده در چند سال خیر نشان می‌دهد که سبک زندگی سالم در ارتقاء سلامت این بیماران نقش مهمی دارد.

بیماری صرع هرچند از پیچیدگی های زیادی برخوردار است اما اطلاعات زیادی در این زمینه بدست آمده است، گاهی اوقات بیماری صرع با بیماری های اعصاب و روان اشتباه گرفته می شود، که تشخیص و تفکیک آنها نقش مهمی در درمان این بیماری دارد.

 صرع بیماری است که با دارو کنترل می شود، به عبارتی درمان اصلی آن، درمان دارویی است. در حدود ۳۰ درصد موارد بیماران به دارو پاسخ کامل نمی‌دهند یا باید داروهای زیادی را مصرف کنند که اگر شرایط مناسب داشته باشند، با عمل جراحی، می توان مقدار داروی مصرف این افراد را کاهش داد.

بیشتر بدانید : صرع و کنترل تغذیه‌ای آن

حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار ایرانی مبتلا به صرع هستند

آمار ایران از آمار جهانی بالاتر است، در ایران بین یک میلیون ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر مبتلا به بیماری صرع هستند که یکی از علت های اصلی این موضوع حوادث جاده ای است که سبب شد تا آمار کشور افزایش یابد.


این بیماری چه رنج سنی را درگیر می‌کند؟

این بیماری رنج سنی ندارد و می تواند از نوزادی تا سنین کهنسالی را درگیر کند.

علت ابتلا به این بیماری متفاوت است، نوجوان و جوان بیشترین مبتلایان به این بیماری هستند، به عبارتی اکثر بیماران صرعی قشر جوان و آماده به کار هستند و به همین دلیل باید توجه بیشتری به این بیماری شود.

تقاضای بیماران این است که حتما بیمه ها پوشش بیشتری داشته باشند.


بیشتر بدانید : تشنج و صرع

بیشتر بدانید : هر چیزی را درباره صرع باور نکنید!

بیشتر بدانید : افراد مبتلا به صرع قبل از بارداری باید این موارد را بدانند

بیشتر بدانید : توصیه های طب سنتی برای مبتلایان به صرع

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: