طریقه استفاده از واکسن کرونای روسی برای کودکان!
 واکسیناسیون کردن کودکان هم در برابر کرونا ویروس بسیار اهمیت دارد که واکسن روسی دستورالعمل خاصی برای کودکان در نظر دارد

 واکسن کرونا برای کودکان در چه دوزی ارائه می شود؟

مركز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی گامالیا، سازنده واکسن کرونای روسی، اسپوتنیك پنج، اعلام کرد که دستورالعملی غیر قابل تغییر، برای استفاده از این واکسن در کودکان ارائه خواهد شد که میزان دوز دریافتی آن به سن کودکان بستگی دارد.

بر این اساس گفته می شود که دستورالعمل استفاده از واکسن کرونای روسیه، اسپوتنیك پنج (Sputnik V)، برای کودکان متفاوت از بزرگسالان است و این دستورالعمل اعلام شده تا آخر برنامه واکسیناسیون همان طور باقی خواهد ماند. 

الكساندر گینتسبورگ (Alexander Gintsburg)، مدیر مركز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی گامالیا (Gamaleya ) كه اسپوتنیك را توسعه داده است، روز جمعه در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد كه فرمولاسیون این واكسن علیه ویروس کرونا برای کودکان تغییر نخواهد کرد، اگرچه دوزهای تهیه شده بسته به سن متفاوت خواهند بود. 

در این دستور العمل، کودکان به گروه‌های سنی خاصی تقسیم می شوند. به عنوان مثال این گروه ها می تواند در سه دسته نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ سال، ۹ تا ۱۴ سال، کودکان ۹ سال و کمتر یا حتی ممکن است در چهار گروه سنی تقسیم شوند. این گروه ها بسته به دسته بندی سنی، دوز متفاوتی از دارو را دریافت خواهند کرد و بدیهی است که هرچه گروه سنی کمتر باشد، دوز دارو مورد استفاده کمتر خواهد شد.

اعمال هرگونه تغییر دیگر در فرمولاسیون واکسن ضروری نخواهد بود، به استثنای اینکه شاید تا این زمان، تحقیقات از نظر استفاده این واکسن از طریق بینی انجام شود، پس احتمالاً نوع استفاده بینی این واکسن پیش از هر چیز برای استفاده در کودکان توصیه می شود. 

واکسن روسی اسپوتنیك در ۱۱ آگوست سال ۲۰۲۰  میلادی، اولین واکسن ثبت شده علیه ویروس کرونا در سراسر جهان معرفی شد.

بیشتر بدانید : استفاده همزمان از دو ماسک ایمنی را بالا می برد

بیشتر بدانید : چرا با زدن واکسن کرونا بازهم باید ماسک بزنیم

بیشتر بدانید : واکسن کرونا بر روی افرادی که تزرزق های زیبایی داشته اند چه تاثیری دارد؟

بیشتر بدانید : واکسن کرونا ساخت روسیه 92 درصد اثر بخش می باشد

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:sinapress.ir