این جمله به چه معناست؟ آیا می دانید پسرها زودتر به دنیا می آیند یا دختر ها ؟


مطالعه جدید نشان می دهد: نتایج بارداری جنین‌های دوقلو همچون اندازه نوزاد و زمان وضع حمل ممکن است به دلیل اینکه مادر دارای جنین دختر یا پسر باشد، تحت تاثیر قرار گیرند.

 محققان طی مطالعه‌ بر روی ‌٢ هزار و ‌٧٠٤ بارداری دوقلو به این نتیجه رسیدند كه جنسیت جنین‌های دوقلو بر زمان تولد تاثیرگذار است.

در این مطالعه مادران دارای دوقلوهای دختر ‌١٦ درصد و مادران دارای دوقلوهای پسر ‌٧٠ درصد بودند و آنهایی که دارای دوقلوهای مشترک بودند ‌١٤ درصد از این افراد را تشکیل دادند.

براساس این گزارش مشخص شد ‌٢/٩ درصد از دوقلوهای پسر قبل از هفته ‌٣١ متولد شدند كه این درصد در دوقلوهای مشترک دختر و پسر ‌٥/٧ درصد و دوقلوهای دختر ‌٥/٥ درصد بود.

همچنین مشخص شد وزن دوقلوهای دختر در مقابل دوقلوهای پسر حدود ‌٩/٠ پوند بیشتر بود.

طبق این گزارش، استفاده مشترک جنین‌های دختر از بندناف نتایج بهتری را در وزن کودک و عوامل دیگر نشان داده است، این در حالیست که استفاده مشترک از بند ناف توسط جنین هایی که حداقل یکی از آنها پسر هستند نتایج بدتری را به دنبال دارد.

در این خصوص محققان اعلام کردند: یک جنین پسر روی دوقلوی خود به صورت منفی اثر می گذارد که این امر احتمالا به دلیل انتقال‌های داخل رحمی موادیست که عمده آنها را هورمون ها تشکیل می دهند. 
 
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:isna.ir
مطالب پیشنهادی:
تعیین جنسیت جنین خطرناک است
در یک بارداری،چند بار به سونوگرافی برویم؟
تاثیر رژیم غذایی مادر بر جنسیت جنین!
پسر می خواهید یا دختر؟
 متخصص باروری چهکار میکند؟