آیا شما از درد زانو رنج می برید و نمی دانید برای تسکین این درد چه راه حلی وجود دارد؟ محققان این ورزش را برای افراد مبتلا به زانو درد توصیه می کنند .

یك پژوهش جدید نشان داد: ورزش تای چی در كاهش دردهای زانو ناشی از اوستئوآرتریت (التهاب مفصل و استخوان) در افراد مسن تاثیر مفیدی دارد.

 پژوهشگران دانشكده پزشكی دانشگاه توفتس در آمریكا دریافته‌اند: افراد سالمند بالای 65 سال كه مبتلا به اوستئوآرتریت زانو هستند اگر در تمرینات تای چی به طور منظم شركت كنند به میزان قابل توجهی عملكرد جسمی آنها بهبود پیدا می‌كند و از دردهای آنها كاسته می‌شود. تای چی تركیبی از حركات آرام و ریتم دار است كه تاثیرات جسمی و روانی بسیار مفیدی روی بدن دارد.

تای چی نوعی ورزش رزمی چینی است كه برای بهبود سلامتی، افزایش طول عمر و آرامش روحی انجام می‌شود.

این ورزش در رده ورزشهای رزمی ملایم قرار دارد و باعث می‌شود تا عضلات بدن با انجام تمرینات نرم و ساده، انعطاف پذیر و قوی شوند. درست برعكس ورزشهای رزمی سخت كه با فشار و شدت تمرین عضلات را تقویت می‌كنند.

تمرینات و نرمشهای تای چی با حركات كند، آرام و معمولا به صورت گروهی هنگام صبح انجام می‌شوند. متخصصین این ورزش معتقدند كه تمرینات تای چی به صورت دسته جمعی، اثر بهتری نسبت به تمرینات فردی آن دارد.

این ورزش چینی در خود كشور چین از طرفداران زیادی برخوردار است؛ به طوری كه تقریبا تمام پارك‌های كشور چین، صبح‌ها مملو از افرادی هستند كه در حال تمرین تای چی می‌باشند.

از فواید عمده تای چی می‌توان به تقویت عضلات بدن، انعطاف پذیری نرم عضلات، تمركز و آرامش فكری، تقویت روحی و عصبی و آموزش دفاع شخصی اشاره كرد.

تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد كه تای چی قادر است بیماریهای شدید، مزمن و حتی ژنتیكی را درمان كند.برای مثال با تمرین تای چی می‌توان امراض قلبی را درمان و یا از بروز آنها جلوگیری كرد.همچنین این ورزش می‌تواند استرس را كه عامل بسیاری از بیماریهاست ‌از بین ببرد.

تمرینات تنفسی این ورزش همچنین می‌تواند به سالم ماندن ریه و بهبود جریان گردش خون در بدن نیز كمك كند. آهستگی و نرمی در تمرینات تای چی باعث می‌شود تا تمركز فكری بالا رود كه این مساله خود به كنترل دستگاه عصبی فرد در شرایط بحرانی و فشارهای عصبی بسیار كمك می‌كند.

محققان حتی ادعا می‌كنند؛ افرادی كه تای چی تمرین می‌كنند كمتر عصبی شده و حتی از دروغ گفتن نیز پرهیز می‌كنند.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:isna.ir
 
مطالب پیشنهادی:
چه ورزشی برای زانو درد خوب است ؟
زانو و زانو درد
چگونه زانو درد خود را با ورزش کنترل کنیم؟
چطور درد زانو را تسکین دهیم؟
چهار زانو بر روی زمین نشینید!!