استرس، فشارهای کاری، اخبار ناخوشایند... ما همگی نیاز داریم که فشار و ناراحتی‌های روزمره را از خود دور کنیم ،
 
 در روز 5 دقیقه به خود فرصت دهید و این 10 راهکار را برای کاهش فشار به کار برید:
 
در محل کار:
*  کاغذها و پرونده‌های چیده شده روی هم روی میز کار خفه کننده هستند. بهترین کار این است که از شر کاغذهای اضافه خلاص شوید و باقی را مرتب کنید.
 
*  اضافه کردن چند قاب عکس، وسایل تزئینی شخصی و گیاهان سبز روی میز می‌تواند کمی از فشار کار بکاهد.
 
*  توصیه می‌شود در طول روز در 30 دقیقه‌ای که به وقت ناهار اختصاص داده شده چند دقیقه‌ای را بیرون بروید و کمی قدم بزنید تا ماهیچه‌هایتان کمی استراحت کند.
 
*  هر وقت احساس خستگی کردید، چشمان‌تان را ببندید و درست و عمیق نفس بکشید. به این ترتیب انرژی مثبت وارد ریه شما شده و ذرات مسموم و منفی دفع می‌شود.
 
*  حتی اگر به طور صحیح جلوی کامپیوتر ساعت‌ها بنشینید، با این حال بدنتان خسته می‌شود. پس لازم است هر چند وقت یک بار بدن‌تان را بکشید تا خستگی از بدن‌تان بیرون برود.
 
*  بعضی‌ها سعی می‌کنند خمیازه‌شان را بخورند اما بهتر است بدانید خمیازه کشیدن به شل شدن ماهیچه‌های صورت و رسیدن اکسیژن به مغز کمک می‌کند. سعی نکنید جلوی خمیازه‌تان را بگیرید. دهانتان را تا جایی که راحت هستید، بازکنید و عمیق نفس بکشید. اگر لازم است زبان و فک‌تان را تکان دهید تا خستگی به طور کامل از بدن‌تان خارج شود.
 
در خانه:
*  فعالیت فیزیکی بهترین راه برای آرام کردن خود است. حرکات کششی و گرم کردن‌های پیش از فعالیت‌ ورزشی تا حد زیادی به کاهش فشار و خستگی ماهیچه‌ها کمک می‌کند.
 
*  ماساژ دادن گردن، شانه‌ها، بازوها، کمر و پاها مخصوصا با روغن‌های گیاهی سبب کاهش فشار و استرس می‌شود.
 
*  بهتر است در طول برخی ساعات مثلا وقت ناهار یا خواب نیم روزی موبالیتان را خاموش کنید و تلفن را از برق بکشید تا حواستان را پرت نکنند.می‌توانید به موسیقی گوش دهید یا در سکوت کامل ناهار بخورید.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:salamat.ir
 
مطالب پیشنهادی:
غذاهای ضد استرس را می شناسید؟
آیا واقعاً استرس باعث ریزش مو میشود؟
میوه ای جهت رفع خستگی و استرس
آیا آدامس جویدن باعث کنترل استرس می شود؟
استرس و درد قفسه سینه