بسیاری از افراد با وجود سن بالایی که دارند اما جوان تر به نظر می رسند، در تحقیقات ثابت شده است که این افراد...

 

تحقیقات جدیدی که روی 2 هزار دوقلو انجام شده است نشان می‌دهد افرادی که جوان‌تر به نظر می‌رسند ، عمر طولانی‌تری نیز دارند.

به نظر می‌رسد این تحقیقات اثباتی بر این ادعاست که داشتن زندگی سالم‌تر به انسان‌ها کمک می‌کند تا علاوه بر داشتن عمر طولانی‌تر ، چهره جوان‌تری نیز داشته باشند.

دانشمندان با انجام تحقیقاتی روی دوقلوها متوجه شدند ، قل‌هایی که پیرتر به نظر می‌رسند با احتمال بیش‌تری نسبت به برادر یا خواهر دوقلوی خود می‌میرند.

این تحقیقات هم‌چنین نشان داد هرچه قدر تفاوت ظاهری بین دوقلوها از لحاظ جوان‌تر به نظر رسیدن بیش‌تر باشد به همان میزان نیز احتمال مرگ زودتر قلی که پیرتر به نظر می‌رسد افزایش پیدا می‌کند.

در سال 2001 و در طی انجام مراحل تحقیق از داوطلبان خواسته شد ، سن   هزار و 826 دوقلو را که 70 سال یا بالاتر سن داشتند به طور جداگانه حدس بزنند تا مححقان متوجه بشوند کدام یک از این دوقلوها جوان‌تر به نظر می‌رسند.

بعد از مرحله دانشمندان مرگ ومیرهای این دوقلوها را در طول 7 سال پس از شروع تحقیق بررسی کردند.

در نهایت دانشمندان متوجه شدند با درنظر گرفتن فاکتورهایی مانند سن ، جنسیت و محیط زندگی این دوقلوها ، آن‌هایی که جوان‌تر به نظر می‌رسند ، عمر طولانی‌تری نیز دارند.

پروفسور کار کریستنسن از دانشگاه دانمارک جنوبی که این تحقیق را انجام داد در این مورد گفت : این مطالعات نشان می‌دهد حدس زدن سن افراد و این که آن‌ها چقدر از سن واقعیشان جوان‌تر یا پیرتر به نظر می‌رسند می‌تواند برای تعیین سلامت عمومی انسان‌ها روش مناسبی باشد.

در حقیقت شکل ظاهری بیماران می‌تواند به عنوان یک نشانه برای تخمین سلامت کلی آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

این تحقیقات هم‌چنین نشان می‌دهد بسیاری از عادات غلط مانند ، سیگار کشیدن ، برنزه کردن و حمام آفتاب گرفتن و هم‌چنین خوردن غذاهای آماده و فاقد ارزش غذایی می‌تواند باعث پیرتر به نظر رسیدن انسان‌ها شود.
گردآوری :گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
ژل های جوان کننده پوست تا چه حد موثرند؟
8 غذا که مغز را جوان و سالم نگه میدارد
با جینکو جوان بمانید
جوان نگه داشتن مغز!
جوان سازی مغز با 5 حرکت