بهتر است قبل از اینکه به فکر مداوای چین و چروک دور چشم باشیم ، پیشگیری را انجام دهیم.

 

تنگ كردن مداوم چشم باعث چین‌های پاكلاغی اطراف آن می‌شود.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله (عج) گفت: كسانی كه زیاد در معرض نور آفتاب هستند و مجبورند چشم‌هایشان را تنگ كند‌. از عضلات این ناحیه بیش‌تر استفاده ‌می‌كنند و چین‌های «پا كلاغی» كنار چشم آن‌ها ایجاد می‌شود. 
مجتبی امیری  افزود: پوست مانند هر ارگان زنده دارای رشد طبیعی است و افزایش سن عامل طبیعی در ایجاد چین و چروك در پوست است.
وی گفت: زیر پوست عضلاتی حركتی وجود دارد كه بر اثر انبساط و انقباض، عضلات پوست به طور طبیعی باز یا كشیده می‌شود. در جاهایی كه عضلات كشیده یا زیاد استفاده شود، در چین‌های حالت ایجاد می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله (عج) افزود: برخی افراد به دلیل حالت‌های روانی از یك عضله در صورت بیش‌تر استفاده می‌كنند و در این گونه افراد چین‌هایی در كنار چشم‌ها، چین خنده یا روی پیشانی و چین اخم به وجود می‌آید.
امیری گفت: كسانی كه زیاد در معرض نور آفتاب هستند و مجبورند چشم‌هایشان را تنگ كند‌. از عضلات این ناحیه بیش‌تر استفاده ‌می‌كنند كه چین‌های «پا كلاغی» كنار چشم آن‌ها ایجاد می‌شود.
وی در مورد پیشگیری از بروز چین و چروك پوست افزود: آگاهی داشتن از علت ایجاد چین و چروك، استفاده از عینك‌های آفتابی و كرم ضد آفتاب از بروز چین و چروك در پوست جلوگیری می‌كند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله (عج) گفت: استفاده از كرم ضد آفتاب و عینك آفتابی از ایجاد چین و چروك پوست جلوگیری می‌كند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
سن مناسب استفاده از کرمهای ضد چروک
روشهایی فوقالعاده برای پیشگیری از چین و چروک!!
درمان چروک صورت با لبنیات
چین و چروک را با روش های فوق العاده خانگی از بین ببرید
چه عواملی باعث چروک پوست می شود؟