اگر قرص های هورمونی مصرف می کنید ، توصیه می کنیم که به این مطلب توجه داشته باشید زیرا...
 
درمان را زمان‌بندی کنید:
خطر هورمون‌درمانی در ایجاد بیماری قلبی در زنان زیر 60 سال چندان قابل‌توجه نیست. در واقع، برخی از بررسی‌‌ها نشان داده‌اند که استروژن ممکن است برای قلب در صورتی که در سال‌های ابتدای یائسگی مصرف شود، اثر حفاظتی داشته باشد.
 
مقدار داروی مصرفی را به حداقل برسانید:
از حداقل دوز موثر برای کوتاه‌ترین مقدار زمان مورد نیاز برای درمان علائم یائسگی استفاده کنید. از طرف دیگر، از ادامه دادن مصرف دارو تا زمانی که دارای علایم آزاردهنده یائسگی هستید،‌ ترسی نداشته باشید.

بهترین روش ارایه دارو را پیدا کنید:
شما می‌توانید استروژن را به صورت قرص، چسب پوستی، ژل،‌ کرم واژنی یا شیاف یا حلقه آهسته‌رهشی که در واژن قرار داده می‌شود، مصرف کنید. اگر تنها علایم واژنی شما را آزار می‌دهد، استفاده از کرم، قرص یا حلقه واژنی گزینه بهتری نسبت به قرص خوراکی یا برچسب پوستی است. این امر به دلیل آن است که استروژنی که در واژن استعمال شود، می‌تواند با دوز کمتر نسبت به قرص خوراکی یا برچسب پوستی موثر باشد.
اگر رحم‌برداری نشده‌اید و از هورمون‌درمانی خوراکی یا با برچسب پوستی استفاده می‌کنید، به پروژسترون هم نیاز خواهید داشت که به صورت قرص خوراکی، قرص خوراکی ترکیبی، ژل واژنی، آی‌یو‌دی هورمون‌دار و برچسب پوستی ترکیبی موجود است.
اما به هر حال، زنان نباید مجبور شوند که از علایم یائسگی رنج ببرند. شما ممکن است بتوانید با گزینه‌های سالم سبک زندگی این علایم را کنترل کنید. در واقع، پزشک شما ممکن است پیش از تجویز دارو، به شما توصیه کند عادات ورزش و رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید. اگر تغییرات سبک زندگی تسکین کافی از این علایم را فراهم نکرد،‌ داروهای بسیاری به جز هورمون ‌درمانی برای تسکین این علایم وجود دارند.
خلاصه اینکه هورمون‌درمانی نه برای همه بد است و نه برای همه خوب. آشکار است که هورمون‌درمانی، نوش‌دارویی برای بیماری‌های مربوط به افزایش سن به حساب نمی‌آید. تنها راه برای تعیین اینکه هورمون‌درمانی بهترین شیوه برای شما هست یا نه، مشورت با دکترتان درباره وضعیت بهداشتی خودتان است .
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamat.ir
 
مطالب پیشنهادی :
گیاهی جهت تنظیم هورمون های زنانه
تأثیر روش شیردهی در افزایش هورمون عشق
سردردهای میگرنی با تغییرات هورمونی در زنان مرتبط است
پاسخ به سوالات شما درباره عادت ماهیانه
واقعیتی عجیب از عشق و حسادت