آیا می دانید از عسل ،ماده ای به اسم ژل رویال تولید می شود که خاصیتی فوق العاده دارد...

ژله رویال یک ماده غلیظ لیمویی یا کرم رنگ می باشد که از غده HYPOPHARENGEAL زنبور های کارگر جوان ترشح می شود و تنها غذای ملکه زنبور عسل می باشد و هنگامی که با عسل مخلوط شود پس از چندی آن را بسیار رقیق می نماید و دارای طعمی ترش و گس می باشد .
برای پی بردن به اثرات معجزه آسای ژله رویال باید بدانید که برای به وجود آمدن ملکه فرایند خاصی صورت می گیرد بدین صورت که یک تخم زنبور عسل اگر به مدت سه روز با ژله رویال تغذیه گردد تبدیل به ملکه می شود که از نظر اندازه 43 درصد و از نظر وزن 60 درصد سنگین تر از زنبور کارگر می باشد و همچنین طول عمر زیاد آن نیز قابل تامل است, یعنی هفت سال در برابرهفت هفته! ملکه دارای قدرت و توانایی بسیار بالایی بوده به گونه ای که می تواند روزانه حدود 2000 تخم بگذارد یعنی دو برابر و نیم وزن بدن خود و باید توجه داشت تمام این توانایی ها و خصوصیات فقط به خاطرمصرف روزانه ی ژله رویال می باشد.

ژله رویال راز جوانی و زیبایی
ژله رویال از گذشته تا کنون برای حفظ جوانی و تداوم زیبایی پوست توصیه شده است و مصرف روزانه آن به صورت خوراکی و هم به صورت ماسک موجب طراوت و شادابی پوست می گردد. به اینکه ژله رویال باعث افزایش انرژی و سیستم دفاعی بدن , کاهش استرس و بی خوابی می شود می تواند از پیری زودرس جلوگیری نماید و همچنین کثرت ژلاتین موجود در ژله رویال که پیش ماده کلاژن می باشد موجب جلوگیری از پیری و ایجاد چین و چروک در پوست می شود.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : alef.ir
 
مطالب پیشنهادی :
آنچه عسل به شما می دهد!!
خواص درمانی عسل
20معجزه عسل و دارچین
از فواید عسل چه می دانید؟
سودمندی موم عسل