نتايج يك مطالعه جديد نشان داد: احتمال بروز سرطان سينه در زناني كه هر روز گوشت قرمز مي‌خورند دو برابر بيشتر از ديگران است.


به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از خوزستان،
دانشمندان با انجام تحقیق روی 90 هزار زن دریافتند: زنانی كه به میزان زیاد گوشت قرمز می‌خورند از نظر هورمونی آمادگی بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه دارند.

گاردین می‌نویسد كه به باور دانشمندان، هورمون‌های تركیبی موجود در محصولات گوشتی می‌تواند یكی از عوامل ارتباط سرطان سینه با مصرف گوشت قرمز باشد.

یافته‌های این تحقیق كه در دانشكده پزشكی دانشگاه هاروارد آمریكا صورت گرفته، مربوط به سال 1991 تا 2003 میلادی و شامل زنان با میانگین سنی 36 سال است.

دانشمندان در این پژوهش برای پی بردن به ارتباط مصرف گوشت قرمز با سرطان سینه با تهیه پرسشنامه‌هایی، غذا و نوشیدنی‌های مصرفی زنان مورد تحقیق را جویا شدند.

در پایان پژوهش، سرطان سینه در 1021 فرد شناسایی شد كه در 512 نفر از آنان علت هورمونی داشت.

محققان با تقسیم این زنان به پنج گروه كه گوشت قرمز مصرف می‌كردند، دریافتند؛ آن دسته از زنانی كه به میزان زیاد گوشت قرمز مصرف كرده بودند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه بودند.

همچنین زنانی كه مصرف روزانه گوشت قرمز در آنان یك و نیم برابر بیشتر از اندازه معمول است احتمال بروز سرطان سینه در آنان دو برابر بیشتر از دیگران است.

یون یانگ چو، سرپرست این تحقیق، در این باره می‌گوید:« براساس این پژوهش عوامل غذایی نقشی مهم در ابتلای زنان به سرطان سینه برعهده دارد. »

او متذكر شد:«شیوع سرطان سینه در زنان در حال افزایش است. »
 
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
 
www.seemorgh.com