بادام سرد است یا گرم ؟ + طرز تهیه حلوای بادام
بادام یکی از مغزهایی است که دارای خواص تغذیه ای و درمانی زیادی است. در این مقاله به خواص بادام و تاثیر آن بر باروری زنان می پردازیم

خواص بادام و طریقه درست کردن شیر بادام

بادام دارای طبیعتی گرم و تر است که برای کودکان در حال رشد بسیار مناسب است همچنین مصرف بادام قدرت باروری را افزایش می‌دهد؛ شیربادام تقویت‌کننده بدن بوده و برای زنان در معرض پوکی استخوان, بسیار مفید است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص درمانی بادام(1)

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص درمانی بادام(2)


بادام دارای انواع مختلفی است و بهترین آن بادامی است که پوست آن نازک باشد و با دست شکسته شود که به آن بادام کاغذی می‌گویند, طبیعت بادام از دیدگاه طب ایرانی گرم و تر است، مصرف آن با شکر چاق‌کننده است علاوه بر آن قدرت باروری را افزایش می‌دهد همچنین در کاهش سوزش ادرار و نرم‌کنندگی شکم موثر است.

از مهمترین خواص بادام درختی، حافظ جوهر (مغز )دِماغ خصوصاً با نبات افزایش‌دهنده بینایی و ملین است؛ شیره بادام مخلوط با کمی شکر ضد سرفه بوده و خشونت سینه, حنجره و آسم را از بین می‌برد همچنین مصرف بادام بوداده مقوی معده و رفع‌کننده سستی عضلات آن است.


طرز تهیه شیر بادام

بادام سرد است یا گرم ؟ + طرز تهیه حلوای بادام

برای تهیه شیربادام، 14 عدد بادام پوست‌کنده را پودر کرده و با یک لیوان آب و یک قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنند که نوشیدنی حاصل رطوبت خوب و ملایمی برای بدن فراهم می‌آورد, تقویت‌کننده مغز, قلب و کبد است, نوشیدنی لذت‌بخشی با میزان کلسیم بالاست و به ویژه برای کودکان در حال رشد مفید است, شیربادام تقویت‌کننده بدن بوده و برای زنان در سن یائسگی که در معرض پوکی استخوان هستند, بسیار مفید است.


طرز تهیه حلوای بادام

بادام و خرما را به میزان مساوی شب تا صبح خیسانده صبح پوست بادام و هسته خرما را جدا کرده و در همان آب، پودر بادام و خرما را اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید سپس آرد را در روغن کمی بریان کرده, بادام و خرمای پخته را اضافه کنید تا مثل حلوا بسته شود, این حلوا به عنوان معجون بسیار مقوی و مغذی مصرف شود.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص روغن بادام زمینی شگفت انگیز است, با آنها آشنا شوید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش کلسترول بد با خوردن بادام !!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پایین آوردن کلسترول با خوردن بادام و شکلات تلخ



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
semorgh.com/health
منبع : tasnimnews.com