خواص فوق العاده پوست نارنگی را می دانید؟
پوست نارنگی را بهتر است دور نیندازید و از خواص آن برای زیبایی استفاده کنید

تاثیرات پوست نارنگی بر زیبایی

پوست نارنگی حاوی بسیاری از ترکیبات مفید است و اعتقاد بر این است که از سطح کلسترول خوب، قند خون و کبد سالم حمایت می‌کند. جدا از این فواید، فواید شگفت‌انگیزی برای پوست شما فراهم می‌کند.

اگر به فکر زیبایی خود هستید، این مقاله به شما کمک خوبی خواهد کرد. در اینجا به فواید نارنگی برای زیبایی پوست  پرداخته‌ایم.

درمان آکنه

اگر از آکنه رنج می‌برید، این یک درمان عالی برای شما است. پوست نارنگی را می‌توان آسیاب کرد و در ساخت ماسک صورت استفاده بسیار مفیدی کرد. ویتامین C و خواص ضد باکتریایی موجود در پوست نارنگی به کشتن باکتری‌ها و مبارزه با بازگشت مجدد آکنه کمک می‌کند.

تقویت پوست

تونرها محصولاتی هستند که بعد از شستشو و تمیز کردن پوست، برای تنظیم pH آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مرطوب کننده‌های مایع، در واقع سطح پوست را تقویت کرده و به شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی آن کمک می‌کنند. به جای این که پول زیادی برای تهیه تونر پوست پر از مواد شیمیایی خرج کنید، می‌توانید یک تونر پوست بسیار فعال از نارنگی درست کنید. برای این کار، پوست دو نارنگی را در آب گرم فرو کنید و بگذارید یک شب بماند. صبح آن را تکان دهید و پوست نارنگی را بیرون بیاورید. شما اکنون یک تونر بسیار موثر دارید. برای نتیجه بهتر، بیشتر در شب استفاده کنید و حتما آن را در یخچال قرار دهید.

به تاخیر انداختن پیری

پوست نارنگی همچنین به دلیل وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند به کند کردن روند پیری کمک کند. هنگامی که از پودر پوست نارنگی برای ماسک صورت استفاده می‌کنید یا به طور مرتب از تونر نارنگی استفاده می‌کنید، متوجه تفاوت در بافت پوست خود خواهید شد.

بیشتر بدانید : نارنگی و دیابت | چطور می توان دیابت را با نارنگی و پرتقال درمان کرد؟

بیشتر بدانید : ماسک و پوست میوه در درمان جوش و آکنه مضر هستند!!

بیشتر بدانید : از خوردن نارنگی در فصل پاییز غافل نشوید

بیشتر بدانید : قدر پوست میوه ها را بدانید

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :salamatnews.com