اسفناج راهی مناسب برای کاهش وزن
تحقیقات ثابت کرده است که مصرف منظم و به اندازه اسفناج می تواند روی کاهش وزن تاثیرات مثبتی داشته باشد

با اسفناج وزن کم کنید

سبزیجاتی چون اسفناج علاوه بر این که برای سلامت جسم بسیار مؤثرند، به کاهش وزن هم کمک می کنند.

 دلایل مختلفی برای مصرف سبزیجات برگ سبز وجود دارد از آن جمله که مصرف این سبزیجات می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد، فشار خون و کلسترول را پایین بیاورد و مغز را هوشیار نگه می دارد.

سبزیجات برگ سبز متعددی وجود دارد که از آن جمله می توان به کلم پیچ و کلم اشاره کرد که مزایای بسیار زیادی به همراه دارد و محققان معتقدند مصرف آن همچنین به کاهش وزن هم کمک می کند.

اسفناج از بهترین سبزیجات برگ سبز به شمار می رود که کالری بسیار پایینی دارد و از آنجایی که مصرف کالری کم تر رمز کاهش وزن است، این فرمول هنوز هم پاسخگوست و مصرف اسفناج با توجه به کالری پایینی که دارد در این مسیر می تواند به شما کمک کند.حدود 100 گرم اسفناج خام چیزی معادل 23 کالری دارد. 

دومین دلیلی که باعث می شود اسفناج در میان سبزیجات برگ سبز، بهترین باشد، مفید بودن آن برای کاهش وزن است. حدود 100 گرم اسفناج خام معادل 3/6 گرم کربوهیدرات دارد.

محققان معتقدند که کاهش مصرف کربوهیدرات به کاهش وزن کمک می کند.  بنابراین، اسفناج یک راه عالی برای حفظ مصرف سبزیجات در زمانی است که رژیم کربوهیدرات دارید. 

علاوه بر این، اسفناج به عنوان یک سبزی، سرشار از فیبر است و به گفته محققان فیبر، باعث می شود شما مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید و از مصرف وعده های مختلف غذایی خودداری کنید. 

 اما نکته ای که در این میان باید به آن توجه کرد، مصرف اندازه سبزیجات برگ سبزی چون اسفناج است چرا که مفیدترین موادغذایی حتی اگر بیش از اندازه مصرف شوند، ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند. به طوری که  مصرف بیش از حد اسفناج هم می تواند برای تیروئید مضر بوده و کاهش وزن شما را با اختلال مواجه کند.

علاوه بر این، مصرف مقادیر بالای اسفناج هم می تواند به ویژه در افرادی که مستعد سنگ کلیه هستند، باعث تولید سنگ کلیه شود. محققان توصیه می کنند که مصرف روزانه یک فنجان اسفناج برای استفاده از مزایای این سبزی برگ سبز کافی است و لزومی به مصرف مقادیر بالاتر نیست. 

بیشتر بدانید : درباره فواید اسفناج چه می دانید؟

بیشتر بدانید : کاهش وزن مجاز در ماه چند کیلو است؟

بیشتر بدانید : اسفناج واقعا شما را قوی می‌كند

بیشتر بدانید : راههای ساده برای کاهش وزن

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :sinapress.ir