خیلی از ما هر چند که وزن خود را کاهش می‌دهیم اما نسبت به آنچه می‌خوریم و ورزش می‌کنیم دقت نمی‌کنیم. خیلی کارها هست که یا نباید انجام دهیم یا باید بیشتر انجام دهیم تا سلامتی خود را بهبود ببخشیم

راه کار اول کاهش وزن، بیشتر بخوابید

تحقیقات نشان داده است که اگر هر شب فقط 4 تا 7 ساعت بخوابید بعد از یک زمان کم (در حدود 6 شب)سطح گلوکز افزایش پیدا می‌کند. البته تازه والدین‌ها از این قاعده مستثنی می‌باشند. اما هر کس دیگری باید در شب 8 ساعت بخوابد و قبل از نیمه شب هم باید به رختخواب برود. هر ساعت استراحت قبل از نیمه شب، ارزشی دو برابر از استراحت بعد از این ساعت دارد. چون که مقدار کورتیزول در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

بیشتر بدانید : علت افزایش وزن یا کم نشدن وزن بی دلیل شما!!

راه کار دوم کاهش وزن، غذاهای فراورده و تصفیه شده کمتر مصرف کنید

از خوردن غذاهای سریع و سرخ شده اجتناب کنید و سعی کنید هر چه بیشتر غذاهای طبیعی را استفاده کنید. واجب است که فیبر به اندازه کافی مصرف کنید، این ماده در میوه‌جات و سبزی‌جات به وفور یافت می‌شود.

راه کار دوم کاهش وزن، از نوشیدنی های قندی استفاده نکنید. در عوض آب زیاد بنوشید

آب برای خیلی چیزها مثل هضم وحذف مواد سمی ‌بدن مفید می‌باشد. همچنین برای انتقال مواد مغذی به سلول هایی از بدن که برای سوزاندن کالری انرژی نیاز دارند.

راه کار سوم کاهش وزن، آشپزخانه خود را بیشتر بشناسید

درست است که وقت می‌گیرد اما به شما فرصت می‌دهد تا غذای خود را بهتر انتخاب کنید و از مواد بهتری در آشپزی استفاده کنید.

راه کار چهارم کاهش وزن، آرام بجوید

وقتی غذا میل می‌کنید به آرامی‌بجوید. فرهنگ ما همه را تشویق می‌کند فقط وقتی که نشسته‌ایم و آرام هستیم غذا بخوریم.

راه کار پنجم کاهش وزن، به طور عمیق نفس بکشید

متاسفانه خیلی از روزها ما به طور عمیق نفس نمی‌کشیم. نیمه روز و در پایان روز 10 نفس عمیق و هشیارانه بکشید. چشم های خود را ببندید و هوا را از طریق بینی وارد شش‌ها کرده و از طریق دهان به بیرون بدهید. به طور عمیق نفس کشیدن خیلی مهم می‌باشد خواه روز پر استرسی باشد، یا شروع روز و یا بخواهید غذا بخورید.

راه کار ششم کاهش وزن، گرسنگی نکشید

بعضی افراد ممکن است که به اندازه کافی غذا نخورند، در این صورت فقدان کالری بدن را در حالت ذخیره قرار می‌دهد. بدن انسان خیلی تیز هوش می‌باشد و اگر به اندازه کافی غذا دریافت نکند، متابولیسم به بدن هشدار می‌دهد که هر کالری را که دریافت می‌کند ذخیره کند یا انرژی را از بافت ماهیچه تولید کند. این به ضرر بدن می‌باشد. ضمنا صبحانه را حذف نکنید. افرادی که صبحانه نمی‌خورند 4 برابر افزایش وزن پیدا می‌کنند.

راه کار اول کاهش وزن، فراتر از ورزش بروید

اگر بیرون از منزل کار می‌کنید، احتمالا نمی‌توانید آنچه را که میل دارید بخورید یا بنوشید. باید بدانید که ورزش همراه با خوب غذا خوردن و روحیه خوب داشتن مفید می‌باشد.

 برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم. به خاطر داشته باشید که تندرست بودن چیزی است که باید هر روز برای آن در تلاش باشیم.

بیشتر بدانید : خطر کمبود وزن و سالم ترین روش برای افزایش سریع وزن

بیشتر بدانید : وزن مناسب خود را محاسبه کنید

بیشتر بدانید : بدترین روش کاهش وزن چیست و چه نتیجه ای دارد؟

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ