با رژیم غذای مدیترانه ای خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش دهید
 تغذیه روی ابتلا به بیماری هایی مختلف تاثیر زیادی دارد مثلا با رژیم غذایی مدیترانه ای می توان خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش داد

 رابطه میان رژیم غذای مدیترانه ای و ابتلا به پارکینسون

محققان دریافتند افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می‌کنند در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی شان مملو از گوشت و سیب زمینی است یک سوم کمتر با احتمال ابتلاء به علائم بیماری پارکینسون روبرو هستند.

نشانه‌های بیماری پارکینسون چندین سال قبل از ظهور بیماری پدیدار می‌شوند. این علائم شامل یبوست، افسردگی، درد بدن، کاهش بویایی، خواب آلودگی در روز، و مشکل در تشخیص رنگ‌ها هستند.

بیماری پارکینسون ناشی از تشکیل پروتئینی موسوم به آلفا سینوسلین در مغز است. به مرور زمان، مغز سلول‌های تولیدکننده دوپامین را از دست می‌دهد. دوپامین ماده شیمیایی ای است که به تنظیم حرکت و واکنش‌های هیجانی کمک می‌کند.

علائم بارز پارکینسون مربوط به حرکات است که شامل لرزش، اندام‌های سفت و مشکلات هماهنگی در حرکات بدن، می‌شود اما تأثیرات گسترده‌تری دارد و شامل افسردگی، تحریک پذیری و مشکل در حافظه و مهارت‌های فکری هم است.

محققان معتقدند رژیم غذایی سالم با کاهش التهاب در بدن نقش حفاظتی دارد و شواهد اولیه حاکی از آن است که پروتئین آلفا سینوسلین ابتدا در روده‌ها تکثیر می‌شود.

«سامانتا مولزبری»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در این باره می‌گوید: «این امکان وجود دارد که رژیم غذایی می‌تواند بر روند ایجاد بیماری پارکینسون تأثیر گذارد.»

بیشتر بدانید : یکی از علائم ابتلا به پارکینسون در آینده، خواب ناآرام و بیقرار است!

بیشتر بدانید : آیا درمان کامل برای پارکینسون وجود دارد

بیشتر بدانید : پارکینسون چیست؟(علل، درمان)

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:mehrnews.com