خواص گوشت گاو بدون چربی برای قلب!
 اگر گوشت گاو بدون چربی را در رژیم غذایی مدیترانه ای بگنجانید می توانید تا حدودی از بروز مشکلات قلبی پیشگیری کنید

 گوشت گاو بدون چربی مفید برای سلامت قلب

طبق گزارشات قبلی، مصرف گوشت قرمز برای قلب مضر است، اما تحقیقات جدید نشان داد که گوشت گاو بدون چربی ممکن است جایی در رژیم‌های غذایی سالم داشته باشد.

 سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، در این باره می‌گوید: «این مطالعه نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی سالم می‌توانند هم حاوی انواع مختلفی از مواد غذایی مانند گوشت قرمز باشند و هم برای سلامت قلب خوب باشند.»

هنگامی که شما یک رژیم غذایی سالم براساس میوه‌ها، سبزیجات و سایر غذاهای گیاهی داشته باشید، مقادیر متوسطی از مواد غذایی دیگر مانند گوشت گاو بدون چربی را نیز می‌توانید در آن بگنجانید. مواد مغذی مهمی در گوشت گاو وجود دارد که می‌توانید با خوردن بخش‌های بدون چربی آن، از آنها بهره مند شوید.

محققان معتقدند گنجاندن گوشت گاو بدون چربی در رژیم غذایی مدیترانه ای می‌تواند برای قلب مفید باشد.

رژیم غذایی مدیترانه ای به طور سنتی دارای میزان کم گوشت قرمز است. اما ما بررسی کردیم که چگونه ترکیب گوشت گاو بدون چربی با رژیم مدیترانه ای بر نشانگرهای خطر قلب و عروق تأثیر می‌گذارد.

مطالعه شامل ۵۹ شرکت کننده بود. همه شرکت کنندگان هر رژیم غذایی را به مدت ۴ هفته مصرف کردند. بین هر رژیم غذایی یک هفته استراحت بود. همچنین نمونه خون شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه و بعد از هر رژیم غذایی جمع آوری شد.

سه دوره از چهار دوره رژیم غذایی حاوی مقادیر مختلف گوشت گاو برای برنامه رژیم مدیترانه ای بود که ۴۱ درصد کالری را از چربی، ۴۲ درصد از کربوهیدرات و ۱۷ درصد از پروتئین تأمین می‌کرد.

هر سه دوره رژیم مدیترانه ای شامل روغن زیتون به عنوان منبع اصلی چربی، سه تا شش وعده میوه و شش وعده یا بیشتر سبزیجات در روز بود. گوشت گاو موجود در این دوره‌های رژیم غذایی یا کم چرب یا بسیار کم چرب بود.

پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها، محققان دریافتند که شرکت کنندگان پس از دوره‌های رژیم غذایی مدیترانه ای، کلسترول LDL پایین‌تری نسبت به رژیم غذایی حالت عادی شأن داشتند.

 بیشتر بدانید : آلرژی به پروتئین گوشت قرمز, علت, علائم و درمان

بیشتر بدانید : مضرات گوشت قرمز را با این روشها کاهش دهید!!

بیشتر بدانید : مدت زمان لازم برای هضم این غذاها چقدر است؟ از گوشت گاو تا مغز بادام

بیشتر بدانید : خواص گوشت ها از گوشت گاو تا گوشت بلدرچین،کدام گوشت بهتر است؟

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :mehrnews.com