9 درمان خانگی برای کولیت اولسراتیو
برخی خوردنیها به شما کمک می کند علایم کولیت را کنترل کنید و برخی خوراکی ها هم باعث بدتر شدن کولیت می شوند

درمان خانگی و کنترل علایم کولیت اولسراتیو

برای درمان کولیت زخمی و کنترل علایم آن برخی خوردنیها به شما کمک می کند و برخی خوراکی ها هم باعث بدتر شدن کولیت می شوند

درمان های طبیعی همیشه برای سلامت شما مفیدند. در این مقاله شما را با داروهای خانگی که می توانند کولیت اولسراتیو را کنترل کنند آشنا می کنیم. با این که کولیت یک بیماری پیچیده است ولی با استفاده از این داروها می توانید زندگی با کیفیت و خوبی داشته باشید و علایم کولیت اولسراتیو را کنترل کنید.

بیشتر بدانید : میوه ای برای بهبود کولیت!


کولیت اولسراتیو چیست

کولیت اولسراتیو به دلیل التهاب روده بزرگ ایجاد می شود که باعث ایجاد زخم در کولیت می شود. یک بیماری مزمن است که در تمام طول زندگی همراه شما خواهد بود و شما می توانید علایم آن را کنترل کنید تا زندگی راحتی داشته باشید.

یکی از عوامل خطرساز برای سرطان کولورکتال است.

میوه ها و گیاهان دارویی می توانند به درمان علایم و پیشگیری از عوارض یا عود بیماری کمک کنند ودر کنار آن ها استفاده از درمان های پزشکی برای کولیت اولسراتیو ضرری است.


درمان خانگی کولیت با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا

گیاهان ضد التهاب می توانند از تحریک روده جلوگیری کنند علاوه بر آن به بازسازی موکوس روده ها کمک کرده و باعث نرم شدن مدفوع شوند. آلوئه ورا یک درمان ضد التهابی قوی و داروی بهبود دهنده هضم است. برای استفاده از مزایای آن شما باید هر روز مقداری ژل آلوئه ورا مصرف کنید. ژل آلوئه ورا را می توانید با مقداری آب میکس نمایید تا کمی رقیق شود و دو بار در روز به مدت 4 هفته صبح و شب 100 میلی لیتر یا نصف لیوان از آن بنوشید.

بیشتر بدانید : مصرف آلوئه‌ورا برای این افراد ممنوع است


درمان خانگی کولیت با زردچوبه

کورکومین که ماده فعالی زردچوبه است خواص ضد التهابی دارد وبه کاهش ترشح اسید معده و محافظت از معده کمک می کند. می توانید نصف قاشق چایخوری زردچوبه را با یک لیوان آب مخلوط کرده و بعد از صبحانه  ویک بار بعد از شام برای پیشگیری از عود کولیت مصرف نمایید. یا این که می توانیدنصف قاشق چایخوری  پودر آن را مستقیم به صبحانه سا شام اضافه کنید.

بیشتر بدانید : موثرترین روش برای مصرف زردچوبه استفاده آن به شکل چای است


آب آناناس برای تسکین کولیت اولسراتیو

یکی از عناصر اصلی برای درمان خانگی کولیت اولسراتیون، آب آناناس است. بروملین موجود در آناناس برای درمان بیماری های گوارشی عالی است و خواص ضد التهابی دارد. با نوشیدن دو لیوان آب آناناس در هر روز علایم شما تسکین پیدا می کند.


درمان خانگی کولیت با آب  کلم

اگر آب کلم را بنوشید احساس درد شکم شما بلافاصله تسکین پیدا می کند. برای تعدیل طعم آن میتوانید از عسل یا سایر شیرین کننده های طبیعی استفاده کنید.


مزایای زنجبیل برای کولیت اولسراتیو

یکی دیگر از گزینه های درمانی عالی نوشیدن دو بار در روز چای زنجبیل است. زنجبیل را رنده کرده و 10 دقیقه بچوشانید و سپس صاف کرده و با عسل و آب لیمو میل نمایید.

بیشتر بدانید : خواص زنجبیل؛ صبح ها با معده خالی آب زنجبیل بخورید


درمان خانگی کولیت با چای بابونه

چای بابونه

چای بابونه می تواند به کنترل کولیت زخمی کمک کند.

خواص ضد درد و ضد التهاب بابونه به محافظت ازضایعات کولون به شما کمک می کند. 2 لیوان آب ( 500 میلی لیتر) را به جوش آرده و 2 قاشق غذاخوری ( 30 گرم ) بابونه را اضافه کرده چددقیقه دم کنید. سپس صاف کرده و 1 قاشق غذاخوری ( 25 میلی لیتر ) عسل به آن افزوده و روزی 3 بار در روز بنوشید. اولین بار باید ناشتا و قبل از صبحانه باشد.

بیشتر بدانید : ضد اسپاسم معده و روده


آب برنج برای مقابله با کولیت

یک لیوان آب برنج را به محض بیدار شدن و یک لیوان را قبل از خواب بنوشید به کنترل کولیت اولسراتیو و علایم آن کمک می کند. برای آماده کردن این نوشیدنی 3 لیوان آب ( 750 میلی لیتر ) را به همراه 1 لیوان ( 200 گرم ) برنج را به مدت 25 دقیقه با هم حرارت دهید سپس صاف کرده و بنوشید.


آهن و فسفر موجود در سیب

سیب غنی از آهن و فسفر بوده بنابراین به کاهش درد کولیت اولسراتیو کمک می کند. یک عدد سیب را خرد کرده و به صورت بن ماری بپزید ودوبار در روز از آن بخورید.


آنتی اکسیدان  آب کلم

ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها و فیبر موجود در آب کلم مزایای ضد التهابی داشته و بدن را پاکسازی می کند. 10 عدد برگ کلم را در 2 لیوان آب بجوشانید، وقتی به جوش آمد حرارت را کم کرده 5 دقیقه دیگر روی حرارت بگذارید سپس کناری بگذارید تا خنک شود. روزی دو بار صبح و شب از این آب بنوشید. به مدت 3 هفته.


توصیه های دیگر برای کولیت اولسراتیو

خوردن روزانه 3 عدد موز به کاهش التهاب کولون کمک می کند.

مصرف رویانه 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون درد شما را کاهش می دهد.

اسیدهای چرب امگا3 علایم کولیت را کاهش می دهند. علاوه بر این اگر از روغن دانه کتان، آجیل و سالمون و سایر ماهی های چرب در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید می توانید از فواید آن ها بالافاصله بهره مند شوید.

محتوای بالای بتاکاروتن هویج به رفع مشکلات کولیت کمک می کند.

با مصرف این داروهای خانگی می توانید علایم کولیت را کنترل کرده وکیفیت زندگیتان را تا حد زیادی بهبود دهید.


تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ