چند خوراکی مفید برای مبتلایان به روماتوئید
 روماتوئید معمولا در سنین بالا بروز می کند اما با تغذیه درست می توان علائم آن را کنترل کرد، در این مطلب چند خوراکی مفید برای آرتریت روماتپوئید معرفی می شود

خوراکی  مناسب برای مبتلایان به روماتوئید

شما هم نام آرتریت روماتوئید را زیاد شنیده اید، یک بیماری مزمن، پیش رونده و از بین برنده سیستم ایمنی بدن. این بیماری ناتوان کننده برای همیشه با بیمار می ماند و در زمان هایی عود می کند.برای همین کارشناسان تغذیه خوراکی هایی را برای کاهش درد و التیام التهاب  پیشنهاد می کنند.


بهترین غذاها برای آرتریت روماتوئید

گشنیز

گیاهی است که به نام جعفری چینی هم شناخته می‌شود و جالب این که در تمام جهان، از مکزیک تا تایلند، به‌عنوان بخش مهمی در  تهیه غذاهای مختلف محسوب می‌شود.


زردچوبه

یک ادویه خردلی- زرد زنگ است که در آسیا یافت می شود و از خانواده ریشه زنجبیل است . ماده موثره آن کورکومین نامیده می شود که مشخص شده به کاهش التهابات در سطح سلولی کمک می کند.

بیشتر بدانید : معجزه ای به نام زردچوبه


زنجبیل
رژیم غذایی سالم

زنجبیل نیز حاوی ترکیباتی است که خاصیت ضدالتهابی دارند اما توجه داشته باشید که زنجبیل می تواند منجر به رقیق کردن عروق خونی شود. پس اگر داروهای رقیق کننده خون مثل کومادین(وارفارین) مصرف می کنید قبل از اضافه کردن زنجبیل به رژیم خود با پزشک مشورت کنید.

بیشتر بدانید : خواص زنجبیل را بدانید و آن را به رژیم غذایی تان اضافه کنید


آناناس

 ساقه این میوه حاوی آنزیمی به نام بروملین است که به کاهش التهاب در استئو آرتریت و آرتریت روماتوئید کمک می کند.

بیشتر بدانید : آناناس چه ویتامین هایی دارد؟

روغن ماهی

در ماهی های سالمون، ساردین و ...یافت می شود، حاوی اسیدهای چرب امگا3 است که به کاهش التهاب و علایم آرتریت روماتوئید کمک می کند. در مطالعه ای روی افراد بزرگ سال سالم مشخص شد مکمل روغن ماهی، اضطراب و التهاب را کاهش می دهد. پس سعی کنید هفته ای دو بار از ماهی های چربی مثل سالمون یا مکمل های روغن ماهی استفاده کنید.
 

بیشتر بدانید : درمان آرتریت روماتوئید با جوش شیرین

بیشتر بدانید : تشدید آرتریت روماتوئید در یائسگی

بیشتر بدانید : ابتلا به آرتریت روماتوئید با باکتری های موجود در شیر


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com