5  نوشیدنی طبیعی مفید برای فشار خون بالا
 فشار خون مسئله ای است که باید تحت کنترل قرار بگیرد، در این مطلب چند نوشیدنی مفید برای کنترل فشار خون معرفی می شوند

 کنترل فشار خون با 5 نوشیدنی سالم و طبیعی

فشار خون یکی از بیماری های مزمن و بدون علامت است که عدم توجه به آن مشکلات زیادی به بار می اورد، اما تغذیه یکی ز مهم ترین عوامل موثر بر فشار خون است. در این مطلب 5 نوشیدنی سالم و طبیعی معرفی می شوند که به کنترل فشار خون کمک می کنند. 


1. شیر کم چرب

 افرادی که کلسیم کمتری را به بدنشان می‌رسانند فشار خون بیشتری دارند. نوشیدن شیر کم چرب برای افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، می‌تواند مثل آب روی آتش باشد، چرا که شیر کم چرب کلسیم بیشتری از انواع شیر‌های دیگر دارد

بیشتر بدانید : آیا مصرف شیر بدون چربی سبب چاقی می شود؟

بیشتر بدانید : کلسیم در چه چیزهایی وجود دارد؟

بیشتر بدانید : 10 راه پنهانی برای افزایش كلسیم

2. آب انار

افرادی که به خاطر ماده‌ی اِی سی‌ای ACE* در بدنشان به فشار خون مبتلا هستند، می‌توانند دست به دامان انار شوند.

* ACE یا (Serum Angiotensin Converting Enzyme) یا آنزیم مبدل آنژیوتانسین


3. آب چغندر

 خوردن یک لیوان از آب چغندر در روز می‌تواند فشار خون شما را کاهش دهد. چغندر میزان بسیار زیادی از نیترات طبیعی را در خودش جای داده است. بدن این نیترات خوراکی را به نیتراک اکسید تبدیل می‌کند که سبب روان شدن و کاهش فشار خون می‌شود

بیشتر بدانید : خواص چغندر

4. چای بامیه

چای بامیه یا نوعی چای که از گل‌های گیاه بامیه گرفته می‌شوند، ترکیبات خاصی برای دور کردن‌ای سی‌ای از بدن دارند، درست همانند آب انار.


5. آب میوه‌ی کرن بری

کرن بری یکی از میوه‌هایی است که می‌تواند از سنگ کلیه جلوگیری کند و یا آن را شکست دهد. همچنان نوشیدن آن می‌تواند سلامت قلب و عروق شما را افزایش دهد.


زمان مناسب برای اندازه گیری فشار خون

فشار خون ‌تان را صبح ‌ها و شب ‌ها چک کنید ! به طور کلی فشار خون در طول روز نوسان دارد؛ نزدیک به زمان خواب در پایین ‌ترین سطح خود است و صبح که از خواب بیدار می‌شوید، بالاترین میزان را دارد.

اگر قرار است فشار خون ‌تان را تحت کنترل داشته باشید تا به پزشک ‌تان کمک کنید تصمیم بگیرد آیا به دارو نیاز دارید یا نه، پس با یک بار چک کردن فشار خون در روز نمی ‌توانید اطلاعات درستی به پزشک ‌تان بدهید.

اگر خودتان فشار خون ‌تان را می ‌گیرید، بهترین کار این است که یک بار صبح و یک بار پایان عصر یا شب این کار را انجام دهید. هر روز سر ساعت مشخصی فشار خون ‌تان را بگیرید.


بیشتر بدانید : 15 توصيه كليدی برای كاهش فشار خون

بیشتر بدانید : کاهش سریع فشار خون بدون دارو با روش های طبیعی

بیشتر بدانید : 9 راه حل طبیعی برای کنترل فشار خون

بیشتر بدانید : بهترین زمان برای اندازه گیری فشار خون در روز چه زمانی است؟


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/ealth
اختصاصی سیمرغ