آفت های دهانی خود را با شیرنارگیل درمان کنید
آفت های دهانی قطعا تا به حال باعث آزار شما نیز بوده است. از شیرنارگیل به عنوان دهانشویه، ۳ تا ۴ بار در روز استفاده کنید و تا بهبودی آفت های دهانی خود ادامه دهید.

آفت چیست؟

آفت دهان جزو بیماری‌های سیستم ایمنی بدن است. در بیماری‌های سیستم ایمنی، شناخت بافت‌های آشنا از بیگانه مختل می‌شود. در آفت، سلول‌های دفاعی بدن به قسمتی از مخاط دهان حمله ور شده و باعث زخمی شدن آن ناحیه می‌شوند که موقتی است و خود به خود بهبود می‌یابد.

 

عوامل موثر در ایجاد آفت دهانی

شکلات و فست‌فود

افرادی که بیش از حد معمول دچار آفت‌های دهانی می‌شوند، می‌توانند با بررسی رژیم غذایی خود از ابتلای مجدد به این بیماری جلوگیری کنند. مصرف شکلات و فست فودها از عوامل موثر در ایجاد آفت‌های دهانی است.

براساس تحقیقات انجام شده، هیچ علت خاصی برای ابتلا به آفت‌های دهانی مشخص نشده است اما قرار گرفتن در شرایط استرس‌آور یا مصرف شکلات، مواد حاوی پروتئین، گردو و فست فودها می‌تواند در ایجاد آفت موثر باشد

حساسیت‌های غذایی در برخی از افراد می‌تواند منجر به ابتلا به این بیماری شود. ایجاد آفت بر روی زبان چندان شایع نیست. بروز این بیماری احتیاج به بررسی پزشک دارد. در صورت عدم بهبود این بیماری پس از چند روز مراجعه به پزشک الزامی است.

 

کمبود آهن و اسیدفولیک

کمبود آهن و اسیدفولیک از دیگر عوامل موثر در ایجاد آفت‌های دهانی است و افرادی که به صورت متعدد به این بیماری مبتلا می‌شوند، باید به پزشک متخصص بیماری‌های دهان مراجعه کنند. انجام آزمایش جهت تشخیص عواملی که موجب ابتلای متعدد به این بیماری می‌شود نیز الزامی است. روش‌های درمان این بیماری برای درمان زودهنگام و کاهش درد بیماران است، چراکه ابتلا به این بیماری ممکن است منجر به مشکل شدن مصرف مواد غذایی یا حساسیت دهان به ادویه شود که پس از بهبود، این مشکلات برطرف می‌شود.

 

شیر نارگیل برای درمان آفت

از شیرِنارگیل به عنوان دهانشویه، ۳ تا ۴ بار در روز استفاده کنید و تا بهبودی زخم‌ها ادامه دهید. می‌توانید مقدار کمی عسل را با شیرِنارگیل مخلوط کنید و از آن برای دهانشویه استفاده کنید.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatnews.com