روزه داری  و بهداشت دهان ودندان
 حفظ بهداشت دهان و دندان همیشه لازم است که این مسئله در ماه رمضان اهمیت ویزه ای پیدا می کند که در ادامه با جزئیات بیشتری به آن می پردازیم

 برای حفظ بهداشت دهان و دندان در ماه رمضان چه کنیم؟

بی تردید روزه سبب افزایش سطح سلامتی می شود. از جمله مواردی که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد رعایت صحیح نکات بهداشت دهان و دندان در ایام روزه داری است که اگر به آن توجه شود، هیچ مشکلی از نظر سلامت دهان و دندان در ماه مبارک رمضان پیش نخواهد آمد.

اگر نیاز به درمان های دندان پزشکی دارید، قبل از شروع ماه رمضان این درمان ها را انجام دهید تا در ایام روزه داری تا حد امکان با درد ، عفونت یا سایر مشکلات دهان و دندان مواجه نشوید زیرا انجام برخی از درمان های دندان پزشکی سبب باطل شدن روزه خواهد شد.

به بهداشت دهان و دندان خود در ماه مبارک رمضان توجه بیشتری داشته باشید.حتماهر شب قبل از خواب به مدت حداقل 3 دقیقه دندان ها را به طور کامل مسواک کنید. پس از آن با استفاده از نخ دندان، فضاهای بین دندانی را کاملا تمیز کنید.

پس از صرف وعده غذایی سحر، عمل مسواک زدن و کشیدن نخ دندان  را انجام دهید. از خوردن برخی مواد غذایی که صرف آن ها موجب ایجاد بوی بد دهان می شود، مانند سیر و پیاز هنگام سحر خودداری کنید تا بوی ناشی از خوردن آن ها سبب ایجاد مشکل برای شما و اطرافیان نشود.

بهداشت دهان و دندان

با توجه به این که در طول روز، در ساعات زیادی عمل خوردن و آشامیدن انجام نمی شود دهان ممکن است دچار خشکی شود و تجمع پلاک میکروبی روی سطح دندان ها افزایش یابد که احتمال پوسیدگی دندان و تجمع جرم دندانی را افزایش می دهد لذا برای جلوگیری  از ایجاد مشکل، توصیه می شود علاوه بر مسواک زدن آخر شب و سحر در طول روز هم شست وشوی دهان انجام شود.

معمولا در برخی افراد، چند ساعت قبل از زمان افطار به علت گرسنگی و استفاده بدن از ذخایر چربی موجود برای تامین کالری مورد نیاز، بوی خاصی از دهان استشمام می شود که پس از صرف افطار این بو خود به خود برطرف خواهد شد.


بیشتر بدانید : نتایج یک تحقیق جهانی جالب راجع به روزه داری

بیشتر بدانید : روزه گرفتن برای چه بیمارانی ممنوع است؟

بیشتر بدانید : روزه داری از دیدگاه تغذیه

بیشتر بدانید : سنگ کلیه و روزه گرفتن ماه رمضان

بیشتر بدانید : فشارخونی‌ها روزه بگیرند یا نه؟

بیشتر بدانید : اصول روزه داری از دیدگاه طب سنتی


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com