شاید استفاده از یك اثر هنری ، روكشی قرمز رنگ برای مبلمان یا یك قالیچه دست بافت ایرانی مقداری از رنگ قرمز مورد نظر را در فضا ایجاد كند . شما می توانید هر رنگی را با قرمز به كار برید و این تنها به میزان استفاده تان از آن رنگ بستگی دارد
 
با استفاده از رنگ قرمز ، رنگ عشق ، فضا را هیجان آورتر نمایید . 
رنگ قرمز موجب واكنش تند می گردد، به هنگام استفاده از آن مراقب باشید . 
اگر در رنگ ها رنگی باشد كه القاء كننده قدرت ، عشق ، هیجان  و تخیل باشد ( رنگی كه شما را یك مرتبه  و به ناگهان متوقف نماید ) آن رنگ، رنگ قرمز است . 

رنگ قرمز هم
رنگی زنانه است  و هم رنگی خنثی  و برای رنگ كردن همه اتاقها با هر اندازه  و هر هدفی می توان از آن استفاده كرد . با وجود  همه این تاثیرات مثبت، مطالعات حاكی از آن است كه رنگ قرمز می تواند موجب افزایش ضربان قلب  و فشار خون افراد گردد پس به هنگام استفاده از آن در خانه كمی دقت بیشتری به خرج دهید . 

با اعمال اندكی تعادل  و یك زاویه دید خوب، استفاده از رنگ قرمز خیلی سخت نیست . 





زندگی با رنگ قرمز 
برای ایجاد نهایت شور و هیجان تمام دیوارهای خانه تان را رنگ كنید.
كاترین فرن  Katherine Fern مدرس طراحی داخلی در دانشگاه UCLA می گوید از میان پروژه هایی كه كار كردم، تنها چند پروژه است كه در آنها از رنگ قرمز استفاده نكرده ام. زیرا كه قرمز رنگمایه ها  و تن های مختلفی دارد . به نظر او قرمز یعنی توقف . بنابراین او به منظور نگه داشتن نگاه در یك اتاق این رنگ را با دیگر رنگها ادغام می كند. به طور مثال در مقابل یك دیوار قرمز ما بقی دیوارها را سفید می گذارد . 

فرن می گوید اگر كه برای
دیوارها از رنگ مایه های قرمز استفاده می كنید تزیینات را به رنگ سفید نگذارید چرا كه اتاق حالتی شبیه بابا نوئل می گیرد . او می گوید من معمولاً برای دیوارها  و كف را  از یك رنگ استفاده می نمایم اما بعضی از طراحان برای تزیینات، سایه روشن تری از رنگ  مورد استفاده برای دیوار را استفاده می كنند . 

به عقیده او
پیوستگی رنگی اتاقها بسیار مهم است . اگر رنگمایه قرمز یك دیوار از اتاقهای دیگر قابل مشاهده است می بایست همه چشم اندازهای آن دیوار را ارزیابی نمایید . به عنوان مثال اگر از درگاه اتاق دیگری به آن دیوار نگاه می كنید رنگ آن درگاه می بایست رنگ مكمل رنگ آن دیوار باشد .
به عقیده فرن  Fern   رنگ قرمز در كنار
رنگهای طلایی ، فیروزه ای  و سبز - آبی خیلی خوب جواب می دهد . او توصیه می كند هنگامی كه به رنگ فروشی می روید فقط به كاتالوگ رنگ كه از سوی شركت تولید كننده تهیه شده است توجه نكنید . برای اینكه بفهمید از یك رنگ خاص چه بازخورد بصریی را دریافت خواهید كرد  دو راه پیش روی شماست یا با استفاده از آن رنگ قسمتی از دیوار را رنگ نمایید یا اینكه مقداری از آن رنگ را بر روی یك تكه كارتن زده  و كارتن را در كنار دیوار بگیرید  و در صورت لزوم آن را در قسمتهای مختلف دیوار حركت دهید . 

او می گوید گاهی یك رنگ در طول روز خیلی خوب به نظر می آید اما در شب درخشندگی خود را از دست می دهد . بنابراین
به هنگام انتخاب یك رنگ آن را در موقعیتهای مختلف نوری مورد بازبینی قرار دهید  . اگر كه در خانه تان وسایل مهمی دارید  و دارید با استفاده از رنگ فضای خانه را طراحی می نمایید ببینید كه آن رنگ با آن وسایل ست می گردد یا نه ؟ 


 



لوازم جانبی قرمز رنگ
اگر كه ظرفیت تحمل شلوغی و آشفتگی حاصل از انفجار رنگ را ندارید ( اصطلاح انفجار رنگ را جونونا ایمور  Jonona Amor طراح داخلی ساكن لوس آنجلس استفاده می كند ) یك راه جسورانه اما ایمن وجود دارد . می تواند چنین انفجاراتی به دلیل فرم رنگ كاریها ، طراحی ها ، میوه ها ، گلها ، كوسن های مبل یا مجسمه های كوچك تزیینی باشد
 
به پیشنهاد كاترین فرن  Katherine Fern كه اگر می خواهید از رنگ قرمز استفاده نمایید با استفاده از وسایل مختلف به رنگ قرمز ، در تمام فضای خانه یك جریان رنگ ایجاد نمایید . به عنوان مثال استفاده از یك كاناپه یا قالیچه قرمز در بین رنگهای روشن و مات، فضا را بی روح می كند مگر اینكه در چیدمان منزل از وسایل قرمز رنگ دیگری هم استفاده نمایید .
حداقل در 3 جای خانه از این رنگ استفاده نمایید تا نگاه را به دنبال خود بكشد اما اگر فقط از یك كاناپه قرمز رنگ استفاده نمایید آن كاناپه همه توجه را به سمت خود خواهد كشاند  در حالی كه ایجاد یك فضای جذاب هیجان آور موجب می شود به اطراف هم نگاهی كنیم  و تا جای ممكن بر روی همه وسایل تمركز نماییم. 

شاید استفاده از یك
اثر هنری ، روكشی قرمز رنگ برای مبلمان یا یك قالیچه دست بافت ایرانی مقداری از رنگ قرمز مورد نظر را در فضا ایجاد كند . شما می توانید هر رنگی را با قرمز به كار برید و این تنها به میزان استفاده تان از آن رنگ بستگی دارد .  البته این در صورتی است كه می خواهید یك رنگ غالب، و ما بقی رنگها در سایه آن باشند . اما اگر دو رنگ قوی دارید می بایست مراقب باشید كه از هر كدام از آن رنگها به چه اندازه استفاده می كنید . 

غذایی آلبالویی
استفاده از رنگ قرمز در دكوراسیون آشپزخانه  و اتاق غذاخوری       
به نظر جونونا ایمور  Jonona Amor  – طراح داخلی ساكن لوس آنجلس، صاحب و طراح اصلی جونامور دكور Jonamor Décor - استفاده از رنگ قرمز در آشپزخانه موجب بهبود اشتها، لذت جویی و خلاقیت می گردد .به عقیده وی كه به دلیل كار جسورانه  و الهام گرفته از سبكهای قدیمی در مجلات اختصاصی طراحی  داخلی با نام های لوس آنجلس تایمز Los Angeles Times  و آنجلینو  Angelino  بسیار مشهور است ،می گوید برای استفاده از رنگ قرمز در جهت تحریك سرآشپز درونی تان راههای زیادی وجود دارد . بهترین  لوازم و وسایل برای استفاده از رنگ قرمز، كابینت ها  و یا كاشی های پشت شیر ظرفشویی می باشد .  رنگ قرمز با رنگهای مات معمول مورد استفاده در دكور و ساخت آشپزخانه ها مثل رنگ قهوه ای كف ، یا میز چوبی مخصوص خرد كردن گوشت و ...  خیلی خوب جواب می دهد . هم چنین رنگ قرمز به عنوان یك مایه رنگ در برابر وسایلی كه از جنس فولادهای ضد زنگ هستند و پیشخوان هایی از جنس سنگ گرانیت هم خوب جواب می دهد .
فرن با جسارت هر چه تمام تر با استفاده از تركیبی از سنگ فرشهای قرمز رنگ، قرمز را در آشپزخانه اش در هم آمیخته است .

 

جودیت كورونا
 Judith Corona كه بیش از 30 سال است در دانشگاه UCLA تئوری و كاربرد رنگ تدریس می كند می گوید دیدن رنگ قرمز در اتاق غذاخوری باعث می شود همه چیز طعم بهتری داشته باشد . اگر كه مطمئن نیستید روكش كردن صندلی های اتاق غذاخوری با طرح شما جواب می دهد یا نه بر روی 1 یا 2 تا از صندلی ها ملحفه ای بیاندازید و اجازه دهید كه 1 هفته رنگ در اتاق جا بیافتد . اگر كه تعداد صندلی های میز غذاخوری بیشتر از 4 عدد می باشد شاید انداختن ملحفه ای بر روی همه صندلی ها خیلی مناسب نباشد در عوض می توانید در هر طرف میز یك صندلی قرمز رنگ با گلدان و گلهایی به رنگ قرمز به عنوان گل وسط میز قرار دهید .
به نظر ایمور Amor  از آن جایی كه نسبت به اتاق خواب و اتاق نشیمن وقت كمتری را در اتاق غذاخوری سپری می كنیم این اتاق فضای خوبی برای امتحان رنگ های مختلف می باشد به این معنی كه می توانید از زیر انتخابهای جسورانه تر قسر بروید  . 



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :

با استیکرهای آینه ای فضای اتاق تان را بزرگتر کنید

با این چیدمان اتاق نشیمن منزل تان را مرتب نگه دارید

طرفدار دکوراسیون سرد هستید یا گرم ؟!

چند پیشنهاد رنگی برای اتاق خوابی آرام !

چگونه با دکوراسیون خوش شانسی را با خود همراه کنیم ؟!