درکوب هایی زیبا برای شب یلدا
شب یلدا یکی از بهترین شب ها برای ما ایرانیان است. یکی از تزییناتی که برای شب یلدا می توانید استفاده کنید درکوب های زیبایی است که می توانید با میوه های پاییزی درست کنید.

شب چله تان را با این درکوب های زیبا، تزیین کنید

در اینجا درست کردن یک تاج گل بسیار کوچک متناسب با شب یلدا را به شما نشان داده ایم که دورتادور آن را با سیب، لیمو و برگ شمشاد آراسته ایم لازم نیست تاج های گل هایی که برای شب یلدا درست می شوند ، حتما به شکل سبزو هم چنین سنتی ساخته شوند. ما در اینجا  طرح ها و ایده هایی بسیار خلاقانه را به شما نشان داده ایم که ازاشکال غیر منتظره ، رنگ های خیره کننده ، انواع میوه ها و ... استفاده شده است.

  بیشتر بدانید : سفره آرایی شب یلدا

درکوب تاج گل بسیار زیبا با میوه و شاخ و برگ برای شب یلدا

درکوب تاج گل بسیار زیبا با میوه و شاخ و برگ برای شب یلدا

در اینجا درست کردن یک تاج گل بسیار کوچک متناسب با شب یلدا را به شما نشان داده ایم که دورتادور آن را با سیب، لیمو و برگ شمشاد آراسته ایم .برای داخل آن و یا وسط تاج گل از میوه های ریز مثل لیمو ، برگ لیمو، توت ، برگ درخت سرو و خار استفاده کرده ایم. اینها را با نخ وسوزن و یا چسب حرارتی به حلقه های فوم که می توانید آنها را از گلفروشی تهیه کنید می چسبانیم. با استفاده از این ایده و طرح می توان برای یلدا تاج های گل منحصر به فردی را که به عنوان یک هدیه هم می توانند مورد استفاده باشند درست کرد . با اضافه کردن برگ های بیشتر هم می توان این تاج گل را به  طبیعت نزدیک تر کرده ودرنهایت باید این تاج گل را به دیوار یا درب آویزان کرد.

 

 

درکوب تاج گل با سیب برای شب یلدا

درکوب تاج گل با سیب برای شب یلدا

استفاده از سیب های سبز و قرمز در این تاج گل یلدایی آن را بسیار کلاسیک و زیبا کرده است. در ابتدا دور تا دور آنرا با سیب های نسبتا بزرگتر و کاج های قهوه ای رنگ تزئین می کنیم مقداری که گودتر می شود و به داخل حلقه نزدیک تر می شویم برای پر کردن آن از فندق استفاده می شود و در نهایت داخل آن را با شش تا هفت سیب کوچک پر می کنیم.
 

 

 

در کوب تاج گلی با ترکیبی از میوه ها و برگ شمشاد برای شب یلدا

در کوب تاج گلی با ترکیبی از میوه ها و برگ شمشاد برای شب یلدا

در اینجا نه تنها تاج گلی زیبا درست کرده ایم ،بلکه در نهایت تاج گلی بسیار تازه و با بوی معطر داریم. برای درست کردن آن از گلابی، انواع توت ها ، اوکالیپتوس  و شمشاد همیشه سبز استفاده شده است. در ابتدا برگ های شمشاد را به صورتی کاملا پر روی حلقه می چسبانیم . یک دسته ی کوتاه چوبی به انتهای هر یک از گلابی ها می زنیم تا با کمک آن بتوان  گلابی ها را با چسب حرارتی روی برگ های شمشاد چسباند. لابه لای گلابی ها و روی شمشادهای همیشه سبز، توت های ریز را می چسبانیم و در نهایت آنرا بسیار زیبا تزئین می کنیم.
 

 

درکوب تاج گل طبیعی برای شب یلدا

درکوب تاج گل طبیعی برای شب یلدا

این تاج گل ساده و زیبا برای دکوراسیون شب یلدا بسیار طبیعی درست شده است. در ابتدا از یک فوم پلاستیکی ساده استفاده می کنیم .تعداد زیادی از میوه های درخت بلوط را جمع آوری می کنیم و آنها را بر اساس اندازه اشان مرتب می کنیم. آنهایی که بزرگترهستند را در ابتدا روی تاج می چسبانیم و با آنهایی که کوچکتر هستند شکافها را پر می کنیم. اجازه می دهیم تا خشک شود. یک پرنده ی کوچک مصنوعی می خریم و روی تاج می چسبانیم. بالای تاج هم با طناب قهوه ای رنگ یک پاپیون درست می کنیم.
 

 

 

درکوب تاج گلی به شکل ستاره با انواع تنقلات برای شب یلدا

درکوب تاج گلی به شکل ستاره با انواع تنقلات برای شب یلدا

این تاج گل ستاره ای بسیار زیبا طراحی شده است . به این ترتیب که انواع کوچکی از آجیل ها با یک سیم فلزی به یکدیگر متصل شده اند و در نهایت تمامی آنها روی یک تاج ستاره ای شکل بسته شده اند و برای این کار می توان از یک چسب حرارتی استفاده کرد و بهتر است در لابه لای این آجیل ها مقداری شاخ و برگ سبز هم بچسبانیم تا تاج گل حالت طبیعی تری  پیدا کند.در آخر می توانید این تاج زیبا را به درب ورودی و برای استقبال از مهمانان آویزان کنید.
 

 

 

درکوب تاج گل شب یلدا با میوه های معطر

درکوب تاج گل شب یلدا با میوه های معطر

از تکه های کوچک پرتقال خشک شده و یا لیموی خشک شده استفاده کرده و آنها را به شکل دایره ای روی یک سیم فلزی ببندید و برای زیبایی کار هم می توانید مقداری برگ های سبز به همراه یک روبان زیبا بالای آن وصل کنید.
 

 

 

درکوب تاج گل سبز برای شب یلدا

درکوب تاج گل سبز برای شب یلدا

از سبزیجات و میوه ها باید بسیار با دقت برای درست کردن یک تاج گل استفاده شود. برای درست کردن این مدل تاج گل می توانید از انواع سبزیجات و میوه جات ( مانند کلم بروکلی، انگور ، لیمو ، و مارچوبه ) استفاده کنید. آنها را روی یک حلقه گل که زیر آن فوم قرار دارد بگذارید و برای این کار از یک سیم فلزی استفاده کنید.

نکته : این تاج گل بهتراست برای درب ورودی خانه استفاده گردد .چرا که با این کار می توانید این میوه هایی را که برای تزئین تاج گل استفاده شده است را تازه تر نگه دارید.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ