9 پیشنهاد جالب طراحان دکوراسیون داخلی برای استفاده بهینه از فضاهای پرت
در تمامی خانه ها فضاهایی وجود دارند که به عنوان فضاهای پرت و بلا استفاده نامیده می شوند. در اصول دکوراسیون داخلی، طراحان دکوراسیون داخلی پیشنهادهای جالبی برای هر کدامار این فضاها ارائه داده اند

طراحان دکوراسیون داخلی چگونه از فضاهای پرت بیشتر استفاده را می کنند؟

فضای پشت در

فضای پشت در

فضای پشت درب ورودی خانه یکی از فضاهای بلااستفاده است. شما می توانید برای کاربردی شدن این قسمت یک کنسول کوچک و آینه نصب کنید. نصب کردن این کنسول و آینه به شما کمک می کند در بدو ورود وسایل تان را روی کنسول قرار داده و سر و وضع تان را درون آینه مرتب کنید.

گوشه های کوچک

گوشه های کوچک

در این گوشه های کوچک قلاب های چوبی دیواری نصب کنید. به این قلاب های کوچک می توانید ظروف شیشه ای که شمع درون آنها قرار دارد و یا گلدان های کوچک و بزرگ آویزان کنید.

زیر راه پله

زیر راه پله

یکی از قسمت های بلا استفاده در خانه های دوبلکس، مسیر زیر پله ها هستند. می توانید در این قسمت یک نیمکت کوچک قرار دهید و برای جذابیت بیشتر و تزیین این قسمت یک تابلو هتل را بالای سر این نیمکت نصب کنید.

بالای رادیاتورها

بالای رادیاتورها

برخی از افرادی که از شکل و شمایل رادیاتورها خوش شان نمی آید از رو شوفاژی استفاده می کنند. این روشوفاژی ها قسمتی از فضای خانه تان را اشغال می کنند و قسمت رویه آن ها یک فضای بلااستفاده است. اما شما به راحتی می توانید از قسمت رویه این روشوفاژی  ها به عنوان یک میز کنسول استفاده کنید.

گوشه های بین دو دیوار

گوشه های بین دو دیوار

اگر فضای داخلی خانه شما هم به شکلی است که بین دو دیوار یک فضای گود و بلااستفاده قرار دارد می توانید از این ایده استفاده کنید. یک میز کار یا تحریر با سایز کمی کوچکتر از این فضا سفارش دهید. دقت کنید عمق میز از گودی دیوار شما بیرون نزند.

فضای باز بین کابینت های بالای آشپزخانه

فضای باز بین کابینت های بالای آشپزخانه

در برخی از آشپزخانه ها به دلیل وچود پنجره، فضای بازی بین کابینت های بالای وجود دارد. شما می توانید این فضای باز را با شلف های دیواری پر کرده و برخی از لوازم تان را که کمتر استفاده می کنید روی این شلف ها قرار دهید.

زیر پنجره های بلند

زیر پنجره های بلند

بسیاری از خانه های امروزی دارای پنجره های بلند هستند که ارتفاع آنها تا 10 الی 15 سانت بالای زمین است. می توانید از نیمکت های کوچک برای قسمت پایین این پنجره ها استفاده کنید. این محل می تواند محل ساکت ودنجی برای استراحت شما باشد.

دیوارهای آشپزخانه های کوچک

دیوارهای آشپزخانه های کوچک

یکی از مشکلات خانه های امروزی متراژ کوچک آنها است. اگر شما هم در خانه کوچکی زندگی می کنید مطمئنا آشپزخانه شما هم کوچک بوده و تعداد کابینت های آن محدود می باشد. نصب کردن کابینت روی برخی از دیوارها می تواند فضای آشپزخانه تان را کوچک تر نشان دهد. به جای استفاده از کابینت می توانید از شلف های دیواری استفاده کنید. روی این شلف ها هم می توانید لوازم دکوری و هم لوازم آشپزخانه تان را قرار دهید.

پشت کاناپه

پشت کاناپه

اتاق نشیمن شما اگر مربع شکل باشد و شما دوست داشته باشید که مبلمان را در وسط قرار دهید با یک فضای خالی و بلااستفاده در پشت کاناپه ها مواجه می شود. اما نگران نباشید، می توانید یک میز دقیقا مساوی با طول کاناپه در پشت ان قرار داده و روی آن را با لوازم دکوری پرکنید.


بیشتر بدانید : در دکوراسیون داخلی، گوشه های خالی اتاق را چگونه تزیین کنیم؟


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ


Save