هر گوشه خانه‌تان را تزیین کنید. در قسمت ‌قبل 11 راه برای تزیین منزلتان به شما پیشنهاد کردیم. در این مقاله 12 پروژه دیگر برای زیبا کردن دکور خانه شما به شما پیشنهاد می کنیم.
 
هر گوشه خانه تان را تزیین کنید. در این مقاله 12پروژه پیشنهادی برای زیبا کردن و دکور خانه شما داریم.
 

1- گوشه های خانه را روشن کنید 

آسان ترین راه برای روشن کردن یک گوشه تاریک از خانه نصب یک چراغ در آن نقطه است. داری برگ یک جهانگرد مهندس می گوید:" فقط کافی است یک جا برای چراغ در نظر بگیرید و سیم های آن را از سقف اتاق به مدار وصل کنید".

 

2- یک پنکه سقفی نصب کنید 

برای تهویه هوای خانه و خنک شدن کافی است یک پنکه سقفی نصب کنید؛ پول تان را با نصب ایرکاندیشنر هدر ندهید ؛ همین پنکه سقفی هوای داخل خانه را جابجا می کند.

 

3- به خانه تان مدل بدهید 

اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، اتاق پذیرایی ؛ هر مکانی با داشتن لوازم و اثاثیه ای زیبا و چیدمانی با سلیقه زیبا به نظر می رسد. اگر شما در یک خانه قدیمی با سابقه تاریخی زندگی می کنید،‌ دقت داشته باشد اثاثیه خانه و چیدمان آن با سبک تاریخی خانه تان هماهنگی داشته باشد.

 

4- دیوار خانه تان را یا نقاشی کنید یا با کاغذ دیواری آن را تزیین کنید 

با یک یا دو روز کار در هفته برای نقاشی و یا چسباندن کاغذ دیواری به دیوارهای خانه تان فضایی زیبا و بسیار جدید برای خود ایجاد کرده اید. البته باید دقت داشته باشید رنگی برای دیوارها انتخاب کنید که با وسایل خانه هماهنگی داشته باشد.

 

5- شومینه خانه را تزیین کنید 

زمان آن رسیده که این شومینه دود گرفته مربوط به دهه نود را تعویض کنید، شومینه های انتخاب کنید که طاقچه ای داشته باشد که شما بتوانید عکس ها و تصاویر دلخواه تان را روی آن بگذارید. اگر شما یک بخاری و یا شومینه آماده خریده اید، اصلا از رنگ کردن و تزیین کردن آن نترسید.

 

6- شومینه خود را کارآمد تر کنید 

برای ایجاد یک تغییر سریع تر و راحت تر برای شومینه خانه تان، می توانید نوع گازی یا چوبی آن را در شومینه جاسازی کنید تا هم خانه شما را گرم کند و هم زیبایی بی نظیری به آن ببخشد. 

 

7- پلکان خانه را زنده کنید 

پلکان خانه تان را با تزیینات و یا نرده های زیبا و برجسته زنده کنید. رمز یک دکوراتور برای زنده سازی یک خانه این است که بتواند از مواد و وسایل برای طرحش الهام بگیرد.

 

8- درهای داخلی خانه را تعویض کنید 

سعی کنید این تغییرات داخل خانه را بر طبق اصول انجام دهید. یک در قدیمی را با یک در شیک و جدید تعویض کنید. یا می توانید درهای مکعبی و چندبعدی سفارش دهید، این درها ضدصدا هستند و در دکوراسیون جدید طرفدارن زیادی دارند.

 

9- سطح کف اتاق تان را عوض کنید 

تعویض کردن کف چوبی خانه بیش از یک تعطیلی آخر هفته از شما زمان می برد، پس موادی را برای کف خانه تان استفاده کنید که زمان کمتری بخواهد. می توانید از پارکت هایی با مواد پلاستیک مصنوعی استفاده کنید که هم نصب آسان تری دارند هم زمان کمتری برای نصب می خواهند. 

 

10- در فضاهای جداگانه خانه تان یک انباری مجزا ایجاد کنید

می توانید آنجا را با قفسه های کتاب یا برای وسال شخصی و یا وسایلی که ترجیح می دهید در کابینت های آشپزخانه تان نباشند پر کنید.

 

11- روش چراغ ها سرپوش بگذارید 

اگر می خواهید اتاق غذاخوری تان را در زمان شام به سبک رمانتیک و شاعرانه تزیین کنید یک سرپوش رویراغ اتاق بگذارید. می توانید از لامپ روشنایی استفاده کنید، اما اگر ترجیح می دهید که از یک لامپ فلورسنت استفاده کنید، یک لامپ سرپوش دار تیره را انتخاب کنید.

 

12- پنجره هایی نصب کنید که قابلیت ذخیره انرژی خانه تان را داشته باشند 

اگر شما پنجره ای دارید که در معرض بادهای سرد زمستانی است، آن را با یک کابینت بپوشانید. اگر اندازه باز شده پنجره تان غیراستاندارد است، مجبورید که یک پنجره جدید سفارش بدهید. 

 
تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اخصاصی سیمرغ 
 
مطالب پیشنهادی:
دکوراسیون بسیار شیک برای یک خانه 68 متری
نمونه های برگزیده قفسه های کتاب برای زیباتر شدن فضای منرلتان!
قدم به قدم برای ایجاد یك اتاق خواب زیبا
قدم به قدم تا به روز كردن سراسر خانه
3 مرحله برای ساخت یك اتاق نشیمن شیک و راحت!