استفان سینت خانه‌های كسل كننده و یك نواخت را باز سازی می‌كند، او یك اتاق نشیمن را خالی كرده و آن را به صورت ظریف برای خانواده و دوستان باز سازی می‌كند.

 
معرفی طراح:

استفان سینت خانه‌های كسل كننده و یك نواخت را باز سازی می‌كند، او یك اتاق نشیمن را خالی كرده و آن را به صورت ظریف برای خانواده و دوستان باز سازی می‌كند.

 

قبل: فضای خالی

این اتاق نشیمن فضایی دارد كه در آن می‌توان محیط سر گرم كننده ای ایجاد كرد. در این اتاق فضا‌های زیادی ضایع شده، ‌زمانی كه استفان برای طراحی به این مكان آمد طرحی داد كه در آن محیط سالم و جالبی ایجاد می‌شود.
ماموریت: از فضا‌های پنهان این اتاق باید یك محیط ظریف ایجاد كرد و استفان برای ایجاد چنین محیطی باید برخی چیز‌ها را تغییر دهد. 
 
 
رنگ آبی

استفان به صاحب خانه گفت كه رنگ‌های تیره محیط را ترسناك می‌كند. رنگ دیوار‌ها تاثیر زیادی بر جذاب شدن اتاق دارد و از هراس آمیز بودن محیط جلو گیری می‌كند. استفان یك رنگ كه تركیبی از آبی و خاكستری است را برای این مكان انتخاب كرد، كه این رنگ بسته به میزان روشنایی در شب و روز جلوه‌های متفاوتی می‌دهد.


استفاده ی مجدد در بازسازی

بعضی از وسایل موجود دربرای فضای جدید قابل استفاده است. استفان مبل فنری كهنه را با شفاف كردن و استفاده از بالش‌های تزیینی به گونه ای تغییر داد كه بسیار تازه و زیبا به نظر می‌رسد.
نكته‌های محرمانه طراح : زمانی كه اتاق را به شكل جدید تغییر می‌دهید ، می‌توانید در آن از وسایل موجود در خانه نیز استفاده كنید. علاوه بر این میز‌های كناری در اتاق خواب می‌تواند برای كامل كردن اتاق نشیمن به كار بیاید.

الهامات خود را به كار ببرید

طراح برای تازه كردن مبل فنری به انتخاب بالش‌ها اهمیت زیادی می‌دهد. بالش‌های جدید با تركیبی از رنگ مبل و دیوار‌ها.
نكته‌های محرمانه طراح : زمانی كه رنگ‌ها را انتخاب می‌كنید از آن چه بیشتر به چشمتان می‌آید و هوش طبیعی خود الهام بگیرید ، این می‌تواند طرحی ایجاد كند كه در هیچ مجله ، كتاب و برنامه تا به حال به وجود نیامده باشد.
 

قدیمی‌ها در باز سازی جدید می‌شوند

در تغییر یك اتاق ترتیب وسایل احساس تازه ای به انسان می‌دهد. استفان نشیمن‌ها را در مقابل هم قرار می‌دهد. این گونه چیدن صندلی‌ها از تعارفات معمولی بین مردم جلو گیری می‌كند. همچنین صندلی‌های كوچك جلوی مبل‌ها در مواقع خاص قابل تغییر اند.
 

هدف زیبایی است
قاب آینه ای كه روی دیوار پشت مبل قرار دارد یك فضای هنری ایجاد كرده. اما به نظر می‌رسد كه استفان آینه بزرگ متفاوتی انتخاب كرده است. قاب این آینه هم رنگ مبل فنری است، كه  ای باعث شیك تر شدن آن می‌شود. قاب آینه ی بزرگ اتاق را عمیق تر نشان می‌دهد، او با این وسیله یك حیله ی كاملا طبیعی زده است.
نكته‌های محرمانه طراح: با این كار او دیگر از تغییر دكور دیوار ترسی ندارد چون به جای آینه می‌توان از یك نقاشی بزرگ یا عكس‌های سیاه سید خانوادگی استفاده كرد.
 

تزیین

وجود صندلی گل دار تركی جدید در تغییرات این اتاق به طور واقعی محیط سنتی را قابل لمس می‌كند. مبلی كه دارای زمینه ای گل دار است كه با پیشرفت و امروزی شدن این زمینه كاملا از بین رفته و مبل‌ها به صورت ساده هستند. صندلی‌های تكی قهوه ای رنگ شاید با ضمینه اتاق هم خوانی ندارد اما با بالش‌های موجود روی مبل‌ها مطابقت می‌كند همچنین بالش‌های آبی روی آن با رنگ دیوار مطابقت دارد.

وسایل جذاب
یك میز كنسول خوب با وسایل جذاب از میز‌های كناری بسیار زیبا تر اند. وجود آباژور‌های شیشه ای با كلاهك‌های موج دار سفید به این میز جلوه ی بیشتری می‌دهد. وجود لامپ‌های بالا ی آباژور در بالای آن به درخشان تر شدن آباژور كمك زیادی می‌كند.
 
 

ملایمت با چوب
در تزینات سنتی صندلی‌ها را در كنار میز كنسول عقب تر از مبل‌ها به تقارن می‌گذاشتند. استفان بالش‌های آبی را برای تنوع رنگ روی آن‌ها قرار داده است. این دو صندلی و میز  با ظرافت خاصی رنگ سرد آبی را با تیرگی خود گرم كرده اند.
نكته‌های محرمانه طراح: این وسایل در پایین اتاق قرار گرفته اند و برای راه رفت و آمد مانعی ایجاد نمی‌كند. شما می‌توانید آن‌ها را در بالای اتاق نیز قرار دهید.
 

متعادل كردن با وسایل فصلی
میز ساده با وسایل درجه یك راهی آسان برای تغییر فضای اتاق است. برای تابستان استفان مجسمه خرچنگ و مرجان و عكس‌های كنار دریا قرار می‌دهد. برای زمستان و پاییز نیز از شاخه‌های بدون برگ یا گیاهان گل دار استفاده می‌كند.
 
 
خوش نمایی با رنگ صورتی
در طراحی اتاق نشیمن مهار رنگ‌ها یكی از كار‌های مهم است. صورتی و ارغوانی رنگ‌های ضد آبی هستند و قرار گرفتن این رنگ با رنگ قهوه ای میز‌ها به رنگ آبی حمله می‌كنند. وجود این رنگ‌ها در یك رنگ تكراری در یك محیط به چشم تحرك بیشتری می‌دهد.
نكته‌های محرمانه طراح : وجود رنگ‌های صورتی كوچك بر خورد‌های بزرگی را ایجاد می‌كند. صورتی به سادگی می‌تواند با نارنجی یا زرشكی جا به جا شود. تقابل رنگ‌ها یك دلبستگی خاصی در اتاق ایجاد می‌كند.
 

تزیینات چشم گیر با پارچه
پنجره‌های شیك فضای یك اتاق را دوست داشتنی تر می‌كنند. ( آن‌ها دور تر قرار دارند) استفان می‌گوید آن‌ها من را به یاد لباس مهمانی زیبای زنانه می‌اندازد. پارچه‌های پرده تقریبا نزدیك به رنگ دیوار‌ها و با تشك مبل‌ها متمایز است.
 
 
بعد : ظرافت
بعد از اهمیت به بالش‌ها قاب عكس‌ها نیز در این اتاق بسیار مهم است. رنگ‌های موجود در اتاق به وسیله ی پارچه‌ها، میز پیشدتی  و وسایل دیگر متعادل شده اند.
 

نكته‌های محرمانه طراح :
اگر شما از این كه وسایلتان به هم نیایند، می‌ترسید تا زمانی كه چیزی را لمس نكردید قضاوت نكنید. 
 
تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اخصاصی سیمرغ
 
 
مطالب پیشنهادی:
دکوراسیون بسیار شیک برای یک خانه 68 متری
نمونه های برگزیده قفسه های کتاب برای زیباتر شدن فضای منرلتان!
قدم به قدم برای ایجاد یك اتاق خواب زیبا
قدم به قدم تا به روز كردن سراسر خانه
3 مرحله برای ساخت یك اتاق نشیمن شیک و راحت!