شوهرم هر ماه برای حقوق من برنامه ریزی می کند، چه کنم؟
تازه عقد کردم، تقریبا 7 ماه پیش. من 24 ساله‌ ام و در یک شرکت‌ خصوصی کار می‌کنم. به محض این که هر ماه حقوقم واریز می‌شود، شوهرم روی آن برنامه‌ ریزی می‌ کند. راستش من با حقوقم، دنبال تکمیل جهیزیه‌ ام هستم اما هر ماه چشم شوهرم دنبال چندرغاز حقوق من است. چه کنم؟

هر ماه چشم شوهرم دنبال چندرغاز حقوق من است

مخاطب گرامی، کاش می‌دانستم که آیا شوهرتان شاغل است یا نه؟ خبر دارد که شما برای خرید جهیزیه‌ به حقوق‌تان نیاز دارید و باز هم روی آن برنامه‌ریزی می‌کند یا تا به حال چیزی به او در این باره نگفتید؟ آیا شوهرتان نمی‌داند یا بی‌توجه است. با این حال، چند توصیه به شما دارم.

بیشتر بدانید : 8 اختلافی که زن و شوهرها در مورد پول دارند!

به راه حل‌ ها فکر کنید

شما در ابتدای زندگی‌ مشترک هستید و باید بدانید بهترین رویکرد مقابله‌ ای در هنگام مواجهه با هر چالشی، این است که بتوانید مسئله مد نظر را دقیق تعریف کنید یعنی علت وجود، ادامه و احیانا وخیم‌ تر شدن یا بهتر شدن اوضاع را بدانید سپس راه‌ حل‌ های احتمالی را بیابید. از جمله راه‌ حل‌ های احتمالی می‌ تواند گفت‌ و‌ گو، بیان احساسات، کمک گرفتن از دیگران و ... باشد. بعد از شناخت مسئله و بررسی راه‌حل‌ های احتمالی، کافی است مناسب‌ ترین راه‌ حل را انتخاب کنید و به بوته آزمایش بگذارید. اگر از اولین راه‌ حل، پاسخ مناسبی را که می‌ خواستید دریافت نکردید، راه‌ حل‌ های بعدی را امتحان کنید. به یاد داشته باشید که در بیشتر مسائل، بیش از یک راه حل درست وجود دارد. حال به توضیح قوانین و شرایط دو تا از راه‌ حل‌ های احتمالی می‌ پردازیم که امیدوارم به شما کمک کند.

به شوهرتان درباره نیازتان به حقوق‌ تان بگویید

مذاکره باید بر اساس یک رویکرد برنده- برنده باشد تا هر دو سود ببرند و به انجام آن متعهد شوند؛ بنابراین در گفت‌ و‌ گو با شوهرتان بر فواید خرج حقوق‌ تان در کمک به خریداری جهیزیه بهتر برای زندگی مشترک‌ تان تاکید کنید یا توجه همسرتان را به طولانی شدن دوران عقدتان در صورت نبود کمک به خریداری جهیزیه به علت ناقص بودن آن، معطوف کنید.

money-in-marriage0.jpeg

افکار و احساسات‌تان را با ضمیر «من» بیان کنید

برای مثال به شوهرتان بگویید: «من نگران تهیه جهیزیه ام هستم». همچنین به جای زیر سوال بردن شخصیت فرد، بر رفتار خاص وی تاکید کنید. مثلا نگویید «تو بی ملاحظه‌ ای»، بلکه بگویید: «انتظار دارم که نگرانی مرا در این خصوص درک کنی». بهترین زمان برای ابراز انتظارات‌ تان، بلافاصله پس از رخ دادن رفتار نادرست اوست، یعنی به محض این‌ که شروع به برنامه‌ ریزی برای حقوق تان کرد یا سر صحبت را در این باره باز کرد. وقتی به همسرتان می‌گویید از این رفتار خوشتان نمی‌ آید لازم است، مشخص کنید که چه رفتاری را می‌ پسندید.
 پس آن چه را که  از وی انتظار دارید به روشنی بازگو کنید. استفاده از کلمات «هرگز» و «همیشه» به دلیل این که فرد را وارد مرحله دفاعی می‌کند(که پیامد آن گوش ندادن است)، ممنوع است؛ بنابراین همواره رویکردی فعال در رویارویی با مسائل اتخاذ کنید و آگاه باشید تلاشی که برای حل یک مسئله انجام می‌دهید به اندازه نتیجه آن مهم است.


بیشتر بدانید : شوهر خسیسم می‌ گوید میزان حقوقم، یک راز است!

بیشتر بدانید : چگونه با همسر خود راجع به مسائل مالی صحبت کنید؟

بیشتر بدانید : مشکلات مالی با همسرمان را چگونه حل کنیم؟



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com