چطور به شوهرم بگویم که مادرش را همراه ما به مسافرت نیاورد؟
 لطفا به این سوال من هم پاسخ دهید. چطور به شوهرم بگویم که دوست‌دارم خانوادگی مسافرت برویم؟ همیشه مادرشوهرم با ما مسافرت می‌آید و این مسئله من را ناراحت می‌کند. راهنمایی کنید

 چطور به شوهرم بگویم که دوست‌دارم خانوادگی مسافرت برویم؟

در رابطه زن و شوهری، مواقعی وجود دارد که زوج ها دچار سردرگمی می شوند و نمی‌دانند چه کار باید انجام دهند و چطور نظرشان را به طرف مقابل بگویند؟ مواقعی که بحرانی وجود ندارد و مشکل خاصی نیست و رابطه روال عادی خود را طی می‌کند ولی نیازها و خواسته‌هایی وجود دارد که نمی‌دانیم چطور باید آن ها را به همسرمان بگوییم یا این که سوال در ذهن‌مان ایجاد می‌شود که آیا اصلا ضرورتی دارد که این خواسته‌ام را بیان کنم و به خانمم یا شوهرم بگویم؟ با این مقدمه، چند نکته را باید به شما بگویم.

بیشتر بدانید : روابط همیشه تیره و تار عروس و مادر شوهر را چگونه مدیریت کنیم؟

موضوع را تبدیل به مسئله کنید

به نظر من در موضوعی که شما مطرح کردید مشکل خاصی وجود ندارد ولی آن چه اتفاق می‌افتد باعث رنجش و حال بد در شما می‌شود؛ پس در اولین فرصت این موضوع را تبدیل به یک مسئله کنید و با همسرتان در میان بگذارید. از او بخواهید که زمانی را برای گفت‌وگو با شما اختصاص دهد. در این گفت‌وگو چند نکته را مدنظر داشته باشید. اول این که سعی نکنید ایشان را قانع کنید که با شما موافقت کند و نظر شما را بپذیرد؛ دوم این که سعی کنید فقط راجع به همین موضوع صحبت کنید و در این بحث و تبادل نظر،درباره دیگر مسائلی که با یکدیگر دارید بحث وگفت وگو نکنید. سوم این که زمان مناسبی را برای گفت‌وگو انتخاب کنید که همسرتان حال صحبت کردن با شما را داشته باشد.

چطور به شوهرم بگویم که مادرش را همراه ما به مسافرت نیاورد؟
چطور به شوهرم بگویم که مادرش را همراه ما به مسافرت نیاورد؟

از مهارت «موضع من» استفاده کنید

سعی کنید مهارت ارتباط موضع من را بیاموزید؛ مهم است که شما این موضوع را چطور و چگونه با ایشان در میان بگذارید و بگویید. به‌عبارتی به جای گفتن این که «مامان تو همیشه با ما هست و من این را دوست ندارم»، این طور بگویید: «من دوست دارم بیشتر با هم باشیم و با هم مسافرت برویم»  یا این که به‌جای این‌که بگویید: «مادرت رو بگو نیاد»، بگویید: «می‌شود با هم تنها به این مسافرت برویم؟» به‌عبارتی سعی کنید به‌جای انتقاد از بیان احساس استفاده کنید و احساسات و هیجانات خودتان را بیان کنید.

شوهرتان را از خانواده‌اش دور نکنید

بعد از این که او قبول می‌کند   با شما به تنهایی سفر برود، شما هم سعی کنید در برخی مواقع به ایشان پیشنهاد بدهید که مادر ایشان هم همراه شما بیاید و در مسافرت کنارتان باشد. شوهرتان نباید احساس کند که شما می‌خواهید خانواده‌اش را از خودتان دور کنید یا ایشان را از خانواده‌اش دور کنید. چه بسا این رفتار باعث واکنش منفی و معکوس در شوهرتان شود. نکته پایانی هم این که در صورت نیاز با همسرتان به یک روان شناس یا مشاور خانواده مراجعه کنید تا ایشان در مراقبت از رابطه‌تان به شما کمک کند.



بیشتر بدانید : شوهر وابسته به مادر، زندگی با مردی که بدون مادرش آب هم نمی خورد!

بیشتر بدانید : با مادر شوهر زورگو چه کنم؟

بیشتر بدانید : مادر همسرم در زندگی مان دخالت می کند، دیگر خسته شده ام!!!!




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khorasannews.com