در این مقاله ما با معرفی تعدادی از بهترین سایت های بازی کودکان سعی بر این داریم که کودکانمان را که به جبر زمانه درگیر ماشینیزم هستند به دنیایی پر شور و سالم وارد کنیم تا خلاقیت هایشان بارور گردد.
 
در دنیای کودکان بازی دریچه ای است برای ورود به دنیایی بسیار لذت بخش و جرقه های اولیه خلاقیت نوآوری و شکل گیری شخصیت آنها در بازی های دوران کودکی نهفته است لیکن بازی با توجه به تغییرات دنیای کنونی شکل جدیدی یافته است. دنیای مجازی اکنون جای کوچه ها, پارک ها و حیاط ها , باغچه ها و حوض ها را گرفته . در این میانه مشغله والدین و ماشینی شدن زندگی, روز به روز این دنیای شیرین را از کودکان می ستاند.حال که به ناچار با این دنیا مواجه هستیم چه کنیم؟  
در این مقاله ما با معرفی تعدادی از بهترین سایت های بازی کودکان سعی بر این داریم که کودکانمان را که به جبر زمانه درگیر ماشینیزم هستند به دنیایی پر شور و سالم وارد کنیم تا خلاقیت هایشان بارور گردد . صد البته این بازی ها نمی تواند به تنهایی کافی باشد و تمامی مسئولیت های والدین را برای آموزش و پرورش این چشمه های جوشان به عهده گیرد.

1.تمامی این سایت ها به زبان انگلیسی است , در ابتدا لازم است شما چند جلسه اول را در کنار او باشید
البته بگذارید خود او حتی به اشتباه فرامین بازی را اجرا کند بعد از چند بار تمرین و به واسطه اینکه گستره لغات کاربردی برای کودکان کم است او خود تمام فرامین بازی را در خواهد یافت. این سایت ها تماما درجه بندی سنی دارند و شما میتوانید با ثبت کردن آدرس مورد نظر در جستجوگر خود او را یاری دهید تا هر بار خواست از این جذابیت مجازی استفاده کند.
2.این آدرس ها بسیار سالم و مناسب کودکان است ,با وجود این بهتر است شما هرازچندگاهی نظارت دقیقی به ورودی ها و خروجی های فرزندتان داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا هم علاقه مندی های او را بشناسید و هم  ,گاهی با بازی در کنار او از این همه استعداد و نبوغ فرزندتان شگفت زده شوید و او شما را به عنوان یک دوست و نه یک کنترل کننده در کنار خود می بیند.
3.این آدرس ها در صورتی که با اینترنت پر سرعت به شبکه متصل هستید بسیار راحت و سریع در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

آدرس 1:www.uptoten.com

در این سایت شما با بخش های مختلف آموزشی مواجه می شوید که برای راه یافتن به قسمت بازی ها باید قسمت اول یا free را کلیک کنید ,این بخش با عکس یک پسر بچه نمایان است ,
سپس آدرس مورد نظر را در قسمت favorite جستجو گر خود ثبت کنید.معمولا هر بازی با بخش هایی در بالای آن همراه است بعضی از این بخش ها کارتون های مربوط به بازی است. 

آدرس 2:www.pbskids.org

این سایت شامل بازی های متنوع و آموزشی است .

آدرس 3:
www.littleprincesskingdom.com 
این سایت با همان شخصیت مشهور یعنی پرنسس کوچولو که کارتون مربوط به آن در بازار موجود است برای کودکانی که علاقه مند به این شخصیت هستند بازی های متنوعی دارد.در این سایت ابتدا 4 گزینه مقابل شما قرار میگیرد برای بازیplay یا شکل هواپیما را انتخاب کنید .

آدرس 4:http://marvelkids.marvel.com/
این سایت برای پسر بچه های ماجراجو و دوستدار بتمن و مرد عنکبوتی بازی های جذابی دارد.برای بازی کردن باید قسمت games را انتخاب کنید.
 
آدرس5:http://treehousetv.com/kids/games
این سایت هم مانند سایت های بازی دیگر رنگ و لعاب بسیار زیبایی دارد و از بخش های متنوع ساخته شده است بازی و رنگ آمیزی برای رنگ آمیزی روی علامت مداد شمعی کلیک کنید و برای بازی رو علامت توپ البته با بردن فلش روی هر کدام میتوانید نام انگلیسی هر بخش را بشنوید و بخش مورد نظر را انتخاب کنید.
 
ادرس6:http://www.ferryhalim.com/orisinal
این سایت با گرافیگ جالب برای کودکانی که تازه موس به دست گرفته اند و برای تسریع سرعت عمل آنها بازی های جذاب و جالبی دارد. 
 
 
تهیه و تدوین:گروه سبک زندگی سیمرغ - نیکو عارفی زاده
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
 
مطالب پیشنهادی:
بازی‌های رایانه‌ای و كودكان
چگونه می‌توان فكر كردن را به كودكان آموخت؟
كودكی ‌كه بازی نكند می‌میرد!
خيال پردازی كودكان را جدی بگيريد
چگونه می توان عشق را به شکل صحیح به کودک آموخت؟