اولین ملاقات بهترین موقعی است که می‌توان طرف مقابل را بهتر شناخت و بررسی کرد که آیا تمایلی برای ملاقات مجدد وجود دارد یا خیر؟ اما در اولین دیدار با همسر آینده تان باید چطور رفتار کنید؟
اولین دیدار با فردی که قرار است همسر آینده شما باشد بسیار حساس است. در این دیدار، دو طرف مرتب در حال قضاوت کردن یکدیگرند تا ببینند آیا فرد مناسبی برای هم هستند یا نه. طرف مقابل شما هم درست به اندازه خودتان به نشانه های کلامی و غیر کلامی توجه دارد و این یعنی شما کاملا زیر ذره بین هستید.

اولین ملاقات  بهترین موقعی است که می‌توان طرف مقابل را بهتر شناخت  و بررسی کرد که آیا تمایلی برای ملاقات مجدد وجود دارد یا خیر؟ اما در اولین دیدار با همسر آینده تان باید چطور رفتار کنید؟

بیشتر بدانید : اگر به دنبال خوشبختی هستید این سوالات را حتما از همسر آینده تان بپرسید!!

1 - وقت شناس باشید
سعی کنید طوری برنامه ریزی کنید که سر وقت به قرار خود برسید. اگر طرف مقابل شما دیر رسید بازخواست نکنید. سعی کنید درکش کنید اما اگر این وقت ناشناسی در دفعات بعد هم تکرار شد، آن را به عنوان یک نشانه جدی از مسئولیت پذیر نبودن، ناتوانی در برنامه ریزی و مدیریت تلقی کنید.
 
2 - مرتب و تمیز باشید
یکی از اصول احترام به طرف مقابل، رسیدن به ظاهر و تیپ خودتان در زمان ملاقات است. به اندازه یک عروس یا داماد به خودتان نرسید اما آراسته، مرتب و تمیز باشید و به نوعی لباس بپوشید که بتوانید تاثیر مثبتی روی دیگران بگذارید. شخصیت و وقار را در لباس پوشیدن خود نشان دهید.
 
3 - نگاهتان را کنترل کنید
مدام به این طرف و آنطرف نگاه نکنید، موقعی که او صحبت می کند به چشمانش توجه کنید اما زل نزنید تا به نظر برسد زیادی در نخ او هستید یا نگاه سالمی ندارید. به حدی نگاه کنید که نه خودتان و نه طرف مقابل معذب نشود.
 
4 - زیاده روی نکنید
گاهی اوقات زمانی که می خواهیم خوش صحبت جلوه کنیم به طور نا خود آگاه برخی از عیوب شخصیمان را رو می کنیم. آنقدر خجالتی نباشید که اعتماد به نفستان از دست برود. خیلی هم تند تند و بی وقفه صحبت نکنید و تمام مدت در مورد خود تعریف نکنید، سعی کنید که از او هم سوال بپرسید.
مکالمه، خیابانی دوطرفه است که هر دو نفر هم باید صحبت کنند و هم گوش کنند و اصلا یکطرفه معنا پیدا نمی‌کند. خانم‌ها باید توجه داشته باشند وقتی برای آشنایی و ازدواج با آقایان صحبت می‌کنند، هیچ اشکالی ندارد که نظرشان را بگویند و در مورد موضوع اصلی (ازدواج) بحث کنند. حتی اگر وسط حرفشان بپرند -البته اگر بجا و درست باشد- اصلا از طرف آقا بی‌ادبی محسوب نمی‌شود. پس خانم‌ها نباید فکر کنند که مثل یک روبات باید تک‌تک قواعد دستور نگارش و اصول ادب و نزاکت را رعایت کنند و مطمئن باشند ساکت ماندن و اینکه دائم در پاسخ آقا بگویند «منم موافقم!» یا «منم همین‌طور!» نه کارساز است و نه جذاب! آقایان هم دقت کنند خانم‌ها انتظار دارند آنها هم در گفت‌وگو شرکت کنند و گاهی ادامه بحث را در دست بگیرند و با هر سوالی که پاسخ می‌دهند، یک سوال از خانم بپرسند، نه اینکه فقط جواب بدهند.
 
5 - درددل نکنید
لحن صحبت بسیار مهم است. مکالمه باید روشن و مهم‌تر از آن مثبت باشد. صحبت از مشکلات در اولین جلسه، باعث می‌شود طرف مقابل احساس کند شاکی هستید یا دنبال کسی برای درددل می‌گردید! در صورتی‌که الان وقت شناخت پیدا کردن است نه درددل! یادتان باشد الان فرصت خوبی است که خودتان را به بهترین نحو معرفی کنید و نگذارید حس و حال ارتباطتان منفی شود.
 
6 - فعلا از گذشته نگویید
موضوع صحبت در اولین جلسه اهمیت زیادی دارد. همان‌طور كه در اولین جلسه نباید در مورد سیاست یا روابط زناشویی صحبت کنید، در مورد سابقه عشقی و روابط قبلی طرف مقابل هم پرس و جو نکنید. این حرف‌ها خصوصی‌تر از آن است که بتوان در چنین موقعیتی از آنها حرف زد. یادتان باشد موضوعاتی مثل عمل جراحی آپادنیس‌تان، سابقه خانوادگی مرض قند یا کلکسیون عکس ستاره‌های سینما هم موضوع خوبی برای این روز نیست. خوب است در مورد فیلم ،کتاب یا رستوران‌ها و فعالیت‌های مورد علاقه‌تان حرف بزنید.

به دلیل تفاوت بسیار زیادی که در شیوه برقراری ارتباط بین زنان و مردان وجود دارد، ممکن است بعد از اولین جلسه یکی از دو طرف یا حتی هر دو، به اشتباه حس کند تمایلی برای ادامه رابطه وجود ندارد و شاید موقعیت را برای یافتن شریک زندگی‌اش از دست بدهد. به همین دلیل باید این تفاوت‌ها را شناخت و نحوه مکالمه و برقراری ارتباط را به صورتی اجرا کرد که راه برای دیدار و گفت‌وگوهای بعدی باز باشد.
 
7 - زود تصمیم نگیرید
در ملاقات اول بهتر است سریع قضاوت نکنید و حتما به جلسات بعدی فکر کنید، بنابراین فقط به ظاهر و مسائل سطحی فکر نکنید و سعی کنید حرف‌هایتان حساب‌شده و هدفمند باشد تا نتیجه بهتری به دست آورید. در اولین دیدار، یک نکته را گوشه ذهنتان داشته باشید؛ با بیان و نمایش بهترین‌های وجودی خود و عملکردی که هم شما را جذاب نشان دهد و هم تمایل طرف مقابل را افزایش می‌دهد، این ملاقات را می توانید به خاطره‌انگیزترین اتفاق زندگی‌تان تبدیل کنید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net