کاهش وزن با روش های طب سنتی
کاهش وزن برای افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند یکی از مشکل ترین کارها است. اما نگران نباشید طب سنتی راه کارهایی برای کاهش وزن تان به شما ارائه می دهد

روش های طب سنتی برای کاهش وزن
روش های طب سنتی برای کاهش وزن,طب سنتی,کاهش وزن

یک متخصص طب سنتی گفت: افرادی که دمنوش بارهنگ و خاکشیر را به صورت منظم در رژیم غذایی خود مصرف می کنند، هرگز دچار اضافه وزن نمی شوند. محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی، بیان کرد: هر عضوی از بدن یا هر بدنی نسبت به دمنوش ها عکس العمل متفاوتی نشان می دهد، بنابراین نمی توان یک دمنوش واحد را برای همه افراد تجویز کرد.

وی در خصوص دمنوش هایی که می توانند برای بدن مفید واقع شوند و از تجمع چربی و بروز اضافه وزن در افراد جلوگیری کنند، اظهار داشت: دمنوش بارهنگ بهترین دارو برای دستگاه گوارش محسوب می شود که سبب رسوب زدایی از لوله گوارش می شود.
این متخصص طب سنتی با بیان اینکه افراد دچار اضافه وزن و چاقی می توانند هفته ای سه تا چهار مرتبه از دمنوش بارهنگ استفاده کنند، عنوان کرد: میزان استفاده از این دمنوش در اشخاص لاغر به یک تا 2 بار در هفته کاهش پیدا می کند.

وی گفت: خاکشیر نیز یکی دیگر از گیاهانی است که در برقراری تعادل ماده غذایی و جذب آن نقش موثری ایفا می کند، بنابراین در صورتی که افراد دمنوش بارهنگ و خاکشیر را به صورت منظم در رژیم غذایی خود مصرف کنند هرگز دچار اضافه وزن نمی شوند.

مینایی تاکید کرد : نوشیدن دمنوش چای سیاه همراه با لیمو عمانی سیاه نیز سبب تعادل وزن بدن، تسکین سیستم اعصاب مرکزی و تقویت کبد و قلب می شود.

وی تصریح کرد: نوشیدن دمنوش به لیمو همراه با بادرنجبویه و عناب نیز با برقراری تعادل بین سه عضو رئیسه بدن( قلب، مغز و کبد) تاثیر چشمگیری در تعادل وزن بدن ایفا می کند که برای تهیه این دمنوش به ازای هر یک نفر باید سه قاشق غذا خوری به لیمو را با نصف قاشق غذاخوری بادرنجبویه به همراه پنج تا هفت عدد عناب را در قوری محتوی 2 لیوان آب دم کنند و پس از تبخیر شدن نصف این محلول آن را صاف کنند و سپس بنوشند.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه نوشیدن دمنوش سیب ( چای سیب ) نیز سبب رسوب زدایی مجاری عروقی بدن می شود، افزود: مصرف دمنوش گلابی ( چای گلابی ) نیز از افزایش جذب اسیدهای چرب حاصل از جذب اول جلوگیری می کند و تنها به اسید های چرب مفید اجازه جذب می دهد که استفاده از دمنوش سیب و گلابی در مبتلایان به کبد چرب توصیه می شود.

وی اظهار داشت : مصرف دمنوش نعناع وحشی نیز سبب بهبود التهابات لوله گوارش می شود، بنابراین مبتلایان به مشکلات گوارشی ( کولیت، التهاب معده و زخم معده ) باید 30 دقیقه پیش از غذا این دم کرده را بنوشند.

مینایی با اشاره به مصرف گل بابونه شیرازی به خصوص در افراد میانسال و سالمند مبتلا به دیابت بیان کرد: این دمنوش ضددرد و التهاب استخوان است و روند تسریع طبع و مزاج انسان به سمت سردی را کاهش می دهد.


بیشتر بدانید : کاهش وزن با 15 غذای کم کالری!!

بیشتر بدانید : 7 راه برای کاهش وزن 4/5 کیلویی در عرض 1 هفته!!

بیشتر بدانید : یک رژیم 3 روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن!

بیشتر بدانید : لاغری و کاهش وزن در خانه با 4 وسیله ارزان قیمت!!

بیشتر بدانید : چربی سوزی برای کاهش وزن با یک معجون جادویی

بیشتر بدانید : 3 ورزش اصلی که وزن تان را به شدت کاهش می دهد!!

بیشتر بدانید : کاهش وزن سریع با 5 حرکت ساده!!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : yjc.ir