با پیروی از این رژیم، بدن خود را قوی و سالم نگه دارید و تناسب اندام خود را حفظ نمایید. اما چگونه می توان مواد مغذی را در این رژیم افزایش داد؟

با پیروی از این رژیم، بدن خود را قوی و سالم نگه دارید و تناسب اندام خود را حفظ نمایید. اما چگونه می توان مواد مغذی را در این رژیم افزایش داد؟
بهترین راه افزایش غذاهای مغذی در وعده های روزانه است.

فقط بزرك:
بزرك دانه ای كوچك است كه مملو از مواد مغذی است
. و حاوی اكگا 3، فیبر، ویتامین و چربی سالم می باشد. دانه بزرك را می توان به غلات یا غذاها اضافه نمود. دانه بزرك زمینی كه با آب تركیب می شود را به جای تخم مرغ استفاده كنید. برای كارآیی بیشتر، دانه های بزرك را قبل از استفاده، آسیاب نمایید و از آنجا كه خیلی زود فاسد می شوند، همیشه آنها را در فریزر نگه داری كنید.

افزودن مقداری جلبك

اسپیرولینا جلبكی است كه در طول قرون، به عنوان ماده مغذی استفاده شده است. مكمل های این جلبك در بسته های كوچك یافت می شوند. این جلبك منبع پروتئین قابل هضم است و مملو از ویتامین، بتاكاروتن و اسیدهای آمینه می باشد. در بازار به صورت كپسول یا پودر موجود است و می توان آنرا به آبمیوه ها اضافه نمود. سبزی خوردن وسبزیجات دارای برگ تیره، مثل اسفناج، كلم برگ، arugula و كلم منبع غنی كلسیم هستند كه برای استخوان ها مفید می باشند. همچنین این سبزیجات سرشار از انواع ویتامین و مواد مغذی بوده كه برای بدن مفید هستند، و نیز خوشمزه و چند كاره می باشند. می توان آنها را به صورت خام در سالاد یا در انواع سوپ و دیگر غذاها مصرف كرد. كاربرد آنها بی نهایت است.

مصرف انواع مغزها

مغزها دارای پروتئین و چربی های مفید هستند كه می توان آنها را به عنوان اسنك خورد. گردو منبع امگا 3 است. بادام می توان كلسیم، ویتامین E منیزیم را برای بدن فراهم سازد. این مغزها و آجیل ها چه به صورت بوده و چه خام مغذی هستند. كره آنها نیز دارای ارزش غذایی فراوانی است كه می توانید روی انواع نان ها بمالید.
غذاها و مواد بالا را به سبد غذایی خود اضافه كنید و سالم و تندرست زندگی کنید. 
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
آیا رژیم غذایی شما واقعا سالم است؟
آیا می‌توان هم غذای فست فودی خورد و هم لاغر ماند؟
تحقیقات دانشگاه هاروارد در زمینه کاهش وزن
چهار راه برای بهبود رژیم غذایی
مقایسه مقدار کالری خوراکی ها به صورت حبه قند