من وزن زیادی كم كردم و الان وزنم به نظر خوب می‌آید، اما هنوز از روی پیراهن بدنم شل به نظر می‌رسد!

من وزن زیادی كم كردم و الان وزنم به نظر خوب می‌آید، اما هنوز از روی پیراهن بدنم شل به نظر می‌رسد!

سؤال: من در طول یك سال گذشته حدود 35 پوند وزن به وسیله رژیم غذایی و ورزش كم كردم. من یك شخص قد بلند و دارای وزنی معادل 170 پوند هستم. من در لباس خوب به نظر می‌آیم اما در پوشیدن پیراهن بی میلم چون هنوز از رو آن چاق به نظر می‌رسم. من بیشتر از این نمی‌توانم وزن كم كنم. چگونه عادت غذایی خود را تغییر دهم تا بدنی سفت و محكم داشته باشم؟
 

پاسخ: خانم مارتیکا هینر در این مورد اینگونه پاسخ میدهد: شما شرح ندادید كه چه نوع عادت غذایی دارید یا تا چه حدی ورزش می‌كنید. اما به نظر می‌رسد شما ورزشی شبیه به وزنه برداری می‌كنید، اگر شما این ورزش را انجام می‌دهید باید سطح آن را بالا ببرید و یا این كه برای یك ورزش جدید تلاش كنید.
شما باید مقدار بیشتری از وزن خود را از دست بدهید- البته زمانی كه شما به وزن ایده آلتان نزدیك هستید كم كردن وزن سخت و دشوار است- شما شاید به بهبود نوع ساخت بدنتان نیاز دارید. شما باید به وسیله ساختن ماهیچه‌هاو كاهش چربی‌های بدن دارای نیم تنه محكم و سفت بشوید.
در این جا روش خاصی برای كم كردن وزن توضیح داده نشده برای به دست آمدن نتایج چشم گیر باید تمرینات را در روال عادی كار هایتان افزایش دهید.

ساختن ماهیچه ها
راه شكل دهی به ماهیچه‌ها آسان است. شما برای آن به بلند كردن وزنه های سنگین برای 2 تا 3 دستگاه از 8 تا 12 دستگاه گوناگون برای ساختن ماهیچه های بالا و پایین بدنتان امری طبیعی است. (چه چیز هایی سنگین است؟ وسایلی كه ماهیچه هایتان در آن‌هابه حركت در می‌آیند. اگر شما نتوانستید شكل مناسب را پیدا كنید یا مفصل هایتان توانایی دارد می‌توانید از وزنه سنگین تر استفاده كنید.)
اگر شما وزنه بردار ورزیده ای هستید شما می‌توانید وزنه های سنگین تری را بردارید یا میزان سختی دستگاهی را كه با آن كار می‌كنید بالا ببرید و ورزش های گوناگونی را انجام دهید تا هر گروه از ماهیچه هایتان به خوبی تقویت شود.
شما می‌توانید با عضویت در كلاس های سلامت و تندرستی باشگاه‌هاثبت نام كنید  یا این كه شما می‌توانید در خانه خود تمرین كنید
 
اهمیت پروتئین
برای ساختن ماهیچه ها، به خوردن به اندازه كافی كالری و پروتئین در غذا‌هانیاز دارید تا ماهیچه‌هارشد كنند.اگر شما ورزش  را در سطح حرفه ای انجام می‌دهد به پروتئین بیشتری نسبت به افرادی دارید كه در حد معمولی ورزش می‌كنند.
معمولا زمانی كه حجم ماهیچه‌هاافزایش می‌یابد در ساخت بدن شما تغییراتی ایجاد می‌شود. شاید شما در بدنتان ماهیچه های كمی دارید، اما بیشتر بدن ماهیچه و درصد كمی از بدن چربی است.

اما این فكر احمقانه است كه بپندارید ماهیچه‌هاخود به خود بزرگ می‌شوند و بدن به طور خود به خود سوخت وساز می‌كند تا چربی‌هااز بین برود. و همه این‌هااز نتایج تحقیقات بیان شده است. بدن سازی در بر هم زدن تناسب ماهیچه‌هانسبت به چربی‌هاتاثیر زیادی دارد. آن هایی مرافب سلامتی بدنشان هستند از یك رژیم غذایی خوب پیروی می‌كنند.

افزایش سوخت و ساز بدن
معمولا مهم ترین راه كاهش چربی های بدن افزایش سوخت وساز در نتیجه سوزاندن كالری بیشتر است و برای آن آسان ترین راه افزایش تحرك بدن است. شما می‌توانید برای 3 بار در هفته به مدت 20 دقیقه دوچرخه سواری كنید یا 5 بار در هفته به مدت 60 دقیقه بدوید یا حتی برای زمان های بیشتر در هفته پیاده روی كنید تا تحرك بدنتان بیشتر شود و به تدریج به دقایق آن در هفته بیفزایید. ممكن است این كار‌هادر اوایل برای شما سخت باشد اما با گذشت زمان راحت تر می‌شود و در مدت زمان كمتری كالری می‌سوزانید.

هر چه قدر كه میزان سنگینی بدنتان بیشتر شود برای خالی شدن بدنتان از چربی باید سوخت و ساز بیشتری داشته باشد. این بسیار سخت است كه شما بخواهید به یك باره تمام چربی های خود را از دست بدهی. این كار به تدریج انجام می‌شود و باید سعی كنید این سوخت و ساز ر روال كار های عادی شما بیشتر شود.

در این جا بعضی عوامل محرمانه برخوردن غذا را توضیح می‌دهیم:
در صورتی كه چربی های اضافی در اثر غذا خوردن بیشتر از حد نیاز به بدنتان می‌رسد یا مصرف مشروبات الكلی و سریع غذا خوردن و وجد چربی های اشباع شده اضافی باعث شكم آوردن می‌شود.
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
صحبت های متخصص تناسب اندام درباره لیپوساکشن!
مزایا و مضرات رژیم غذایی بدون فرآورده های لبنی و حیوانی
بهترین غذاهای رژیم گیاهی
راه‌كارهایی برای پیشگیری از چاقی پس از ازدواج 
 چگونه می‌توانم چربی های شکمم را بعد از زایمان از بین ببرم؟