پیروی كردن از یك رژیم غذایی گیاهی سالم بدن انسان را در مسیر قوی و مناسب بودن قرار می‌دهد. اما چگونه می‌توانید با رژیم غذایی خود را تقویت كنید؟

پیروی كردن از یك رژیم غذایی گیاهی سالم بدن انسان را در مسیر قوی و مناسب بودن قرار می‌دهد. اما چگونه می‌توانید با رژیم غذایی خود را تقویت كنید؟
بهترین راه این است كه هر روز از مواد مغذی در رژیم خود قرار دهید. موادی كه در زیر معرفی كرده ایم بسیار برای عادت غذایی گیاهی بسیار مناسب اند.

بذرك:
بذرك تخم‌های ریز و كوچكی است كه ماده ی غذایی بسیار غنی است. این ماده مملو از امگا 3 ، ویتامین و چربی‌های سالم است. بذرك را می‌شود آرام آرام به مراحل پخت غذا اضافه كرد. مخلوط بذرك با آب جایگزینی اساسی برای تخم مرغ در پخت غذا‌ها است. مفید ترین نوع استفاده از بذرك حالت كوبیده ی آن است. و همیشه آن را در فیریزر نگه داری كنید چون این ماده از مواد فاسد شدنی است.

افزودن بعضی خزه‌های دریایی:
اسپیرولینا نوعی خزه دریایی است كه در بسته بندی كوچك قرار دارد. اسپیرولینا نوعی مكمل غذایی است و ریز و كوچك است. آن یك منبع عالی برای هضم پروتئین است و حاوی ویتامین، بتا كاروتن و آمینه اسید‌ها است. آن را می‌توانید به صورت كپسول و پودر نیز تهیه كنید و آن را به آب میوه اضافه كنید.

سبزی‌ها :
سبزیجات برگ تیره از قبیل اسفناج ، كلاردس، آروگولا و كلم پیچ منابعی مهم اند كه سرشار از كلسیم برای نیرومند كردن استخوان‌ها هستند. سبزی‌های پر برگ ویتامین‌های زیادی دارند و همچنین لذیذ ، مغذی و متنوع هستند. شما می‌توانید این سبزیجات را به صورت خام در سالاد و یا سرخ كرده و فیریز شده برای استفاده در سوپ مصرف كنید.

استفاده از آجیل‌ها :
خوراك‌هایی آماده كنید كه در آن‌ها آجیل به كار رفته باشد چون آن‌ها برای قلب چربی‌ها و پروتئین‌های سالم دارند. گردو‌ها دارای منابع عظیمی از امگا 3 هستند و بادام‌ها نیز حاوی كلسیم، ویتامین E و منیزیم اند. آجیل‌ها را در خوراك‌ها به صورت خام یا بو داده استفاده می‌كنند. بو دادن آجیل سریع و آسان است، برای تكمیل غذا زمانی كه به صورت دانه روی نان قرار می‌گیرند بسیار مفید است.
اضافه كردن این مواد به عادت غذایی گیاهی آسان است و باعث لذیذ شدن غذا می‌شود و همچنین در فراهم كردن سلامتی و قدرت بسیار مؤثر است.
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
مهم ترین روش‌های لاغری در دنیا
بشقاب‌درمانی برای لاغر شدن
جلوگیری و کنترل میل به خوردن غذاهای ناسالم
آیا با افزایش سن كاهش وزن سخت تر می شود؟
چگونه می‌توانیم قد بلند و لاغر شویم؟