کاهش وزن با یک برنامه غذایی سالم، صبحانه، ناهار و شام چی بخوریم؟
رژیم غذایی یکی از روش های کاهش وزن است. در اینجا بهترین منوهای غذایی هفتگی برای رسیدن به این نتیجه به شما پیشنهاد شده است

یک برنامه سالم غذایی برای کاهش وزن موثر

این نکته که منوهای غذایی هفتگی شما باید متنوع باشند، بسیار مهم است. این منوها باید شامل غذاهایی از همه گروه ها باشند تا شما را بی حوصله و دچار برخی کمبودها نکنند. یکی از رایج ترین نگرانی ها در مورد برخی رژیم های غذایی خاص این است که چطور توسط آن ها بدون کمبود برخی ریزمغذی ها، وزن کم کرد.

بیشتر بدانید : یک رژیم 3 روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن!

جنبه های اصلی منوهای کاهش وزن هفتگی

ترکیب غذاهای مختلف در رژیم غذایی به شما کمک می کند سراغ مواد غذایی ناسالم نروید. برخی الزامات اساسی برای پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم در هفته عبارتند از:

تنوع : اصل تنوع به شما کمک می کند که از رژیم غذایی خود خسته نشوید و آن را رها نکنید. اگر منوی شما شامل طیف وسیعی از گروهای غذایی باشد، در طول زمان، این نوع رژیم برای شما ساده تر می شود.

نظارت : یکی دیگر از عناصر کلیدی منوی هفتگی این است که بخشی از همه چیز را بخورید. شما باید میزان مصرف بیش از حد غذاها را کاهش دهید و خود را محدود به مقادیر توصیه شده برای حفظ انرژی و تنظیم کالری کنید.

فرکانس : اگر می خواهید یک رژیم متعادل را حفظ کنید، باید فرکانس وعده های غذایی خود را افزایش دهید. این یعنی تعداد وعده های خود را بیشتر کنید و حجم آنها را کاهش دهید.

هیدراتاسیون : آخرین عامل اصلی حفظ هیدراته است. آبرسانی کافی به بدن کمک می کند که اشتهای خود را کنترل کنید و متابولیسم خود را در محدوده سالم نگه دارید.

اگر می خواهید رژیم غذایی تان باعث کاهش حجم چربی های مضر در بدن شما شود، باید زمان بیشتری را برای خرید لیست غذایی خود اختصاص دهید. دقت کنید که اقلام کمتر سالم با کالری بالا را از این لیست باید حذف نمایید. میوه ها، سبزیجات، ماهی، تخم مرغ، گوشت بوقلمون، گوشت کم چرب گوساله، محصولات لبنی کم چرب، آجیل و حبوبات در این لیست باید در ردیف های اول باشند. میوه ها و سبزیجات همراه با آجیل و حبوبات مقادیر زیادی از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ها و املاح معدنی به بدن شما می رسانند.

صبحانه برای کاهش وزن

این وعده باید شامل محصولات لبنی کم چرب مانند ماست یونانی یا یک لیوان شیر همراه با گرانولا یا غلات سبوس دار باشد. همچنین توصیه می شود یک تکه میوه مانند سیب یا گلابی در وعده صبحانه بخورید. محتوای فیبر بالا در این میوه ها باعث تنظیم حرکت روده ها می شود. در نهایت نوشیدن یک فنجان چای باعث کاهش اشتها در طول روز می شود.

بیشتر بدانید : لاغری با مصرف دو ماده غذایی در وعده صبحانه!!

اواسط صبح برای کاهش وزن

این وعده بسیار مهم است و گنجاندن مواد غذایی صحیح در آن، از پرخوری در وعده ناهار و اشتیاق به غذا می کاهد. یک تکه میوه، کمی غلات، یک تکه نان تست همراه با پنیر یا عسل، یک ساندویچ کوچک همراه با گوشت مرغ یا بوقلمون به علاوه چند تکه گوجه فرنگی و روغن زیتون، می تواند در طول روز انرژی شما را تهیه کرده و به کنترل اشتها کمک کند.

ناهار برای کاهش وزن

وعده ناهار را می توانید بسیار خلاقانه تهیه کنید. این وعده می تواند شامل ظرفی متشکل از گوشت سفید، ماهی، سبزیجات و حبوبات باشد.

اواسط بعد از ظهر برای کاهش وزن

مثل وعده صبحانه، شما می توانید این وعده را بر روی مصرف محصولات لبنی کم چرب متمرکز کنید. مصرف یک ساندویچ کوچک به همراه مقادیری آجیل بدون نمک در این وعده توصیه می شود. رعایت این رژیم در وعده بعد از ظهر از پرخوری شبانه شما جلوگیری می کند.

شام برای کاهش وزن

بیش از حد شام نخورید. در این وعده بیشتر سراغ سوپ ها و پوره های گیاهی همراه با فیله مرغ، بوقلمون، ماهی و روغن زیتون بروید.


بیشتر بدانید : 8 نکته مهم در مورد کاهش وزن که نمی دانید

بیشتر بدانید : کاهش وزن 5 تا 10 کیلویی با چند روش ساده و کاربردی!!

بیشتر بدانید : کاهش وزن 30 کیلویی با 3 نکته ساده و مهم!!


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : آوای سلامت