اگر شما هم درباره این وسایل خوانده یا شنیده اید و وسوسه شده اید یکی از این وسایل را خریداری کنید، توصیه می کنیم حتما ادامه مطلب را بخوانید.

چاقی دور شکم را با رعایت رژیم غذایی و ورزش کم کنید
امروزه سوزاندن چربی های اضافه دور شکم جزو آرزوهای بسیاری شده است. از وقتی که به خاطر می آوریم یکی از آشناترین بحث ها در باب سلامت پس از رژیم غذایی و بیماری ها، سوزاندن چربی های دور شکم بوده است. این مسئله به ویژه با کنار گذاشتن غذاهای سنتی و روآوردن به غذاهای آماده که اغلب پرکالری و پرچربی می باشد، تشدید شده است. ما به علت مشغله روزانه فرصت کمی برای رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش و تحرک جسمی داریم و رعایت این مسائل را به فردا و فرداهای دیگر موکول می کنیم. غافل از این که سلول های چربی در بدن فشرده تر و فشرده تر می شوند و وقتی به فکر می افتیم که سلامتی مان به خطر افتاده است.


تبلیغات و چربی های شکمی
بی دلیل نیست که تبلیغات فراوانی درباره سوزاندن چربی های شکمی در تلویزیون و رسانه های مختلف مشاهده می کنیم. برای دانستن درصد چاقی شکمی نیازی به مراجعه به متخصص نیست و هرکس می تواند با نگاهی به عکس های قدیمی متوجه تفاوت بدن خود شود. چاره چیست؟ شاید استفاده از راه های میانبری که به سرعت بتوان لاغر شد. سودجویان با توجه به رغبت مردم برای لاغر شدن، کم کردن چاقی شکمی، سخت بودن رژیم های غذایی مختلف و کمبود وقت برای انجام ورزش، استفاده از انواع دستگاه های ورزشی کوچک کننده شکم، ژل های لاغری و کمربندهای لاغری را توصیه می کنند و وعده می دهند که کاربر می تواند در عرض ۱۰ روز یا با استفاده روزانه نیم ساعت از شر چربی های شکمی خلاص شود! اگر شما هم درباره این وسایل خوانده یا شنیده اید و وسوسه شده اید یکی از این وسایل را خریداری کنید، توصیه می کنیم حتما ادامه مطلب را بخوانید.


دستگاه مکانیکی دراز و نشست
برای اطلاع از چند و چون این دستگاه ها که در تبلیغات گفته می شود می تواند در ظرف ۱۰ روز شکم را کوچک کند با دکتر ریحانه احمدزاده، متخصص تغذیه تماس گرفتیم. دکتر احمدزاده با اشاره به جنبه تبلیغاتی این دستگاه ها که به افزایش سرعت کاهش وزن و کوچک کردن شکم طی مدت کوتاه تاکید می کنند، به خراسان می گوید: واقعیت با  آن چه فروشندگان این دستگاه های مکانیکی می گویند، متفاوت است.

توجه داشته باشید که دراز و نشست باید با انقباض ماهیچه های شکمی همراه باشد و حتما بدون کمک فیزیکی انجام بگیرد. در سالن های بدن سازی تاکید بر این است که فرد بدون کمک از دیوار یا فرد دیگری دراز و نشست برود تا فشار واقعی به شکم وارد شود. دستگاه ها فقط سرعت و تعداد دراز و نشست را بیشتر می کنند و فشاری که باید اعمال نمی شود. از طرفی چربی هایی که در زنان در دوران بارداری و زایمان ایجاد شده اند و سال هاست که تبدیل به بافت سلولیت (چربی پیر و مرده) شده به هیچ عنوان در ظرف ۱۰ روز از بین نمی رود. دقت کنید که این گفته که بالا بودن سرعت دراز و نشست با استفاده از این دستگاه ها باعث سوزاندن سریع چربی می شود مردود است زیرا در دراز و نشست تعداد مهم نیست بلکه فشار وارده به عضلات شکم و چربی هاست که باعث سوزاندن چربی ها می شود و اتفاقا بهترین روش برای دراز و نشست سرعت آرام، فشار زیاد بدون کمک فیزیکی و زاویه ۳۰ تا ۴۵ درجه است.

بنابراین زمانی که فرد به شکل صحیح دراز و نشست انجام می دهد باعث می شود بافت سلولیتی احیا شود و جریان خون کم کم در آن افزایش پیدا کند و کم کم با ورزش و رژیم غذایی مناسب سوزانده شود.این متخصص تغذیه ادامه می دهد: سلولیت بافت محکم و فشرده ای و حاوی مواد سمی و مولکول های آب است و مویرگ های خونی آن مسدود شده است و فقط در صورت احیای این سلول هاست که امکان سوزاندن آن وجود دارد و امکان ندارد که طی ۱۰ روز این چربی های سالانه از بین برود و حداقل یک کار فیزیکی ۲ تا۳ ماهه نیاز دارد تا از بین برود.از طرف دیگر استفاده مکرر از این دستگاه فشار زیادی به ستون مهره ها وارد می آورد و عضلات پشت فرد که هر بار با کمک دستگاه بالا می آید، در دراز مدت آسیب می بیند.

توصیه ما به همه کسانی که می خواهند شکم خود را کوچک کنند رعایت رژیم غذایی است. هیچ روشی وجود ندارد که در آن بتوان بدون رعایت رژیم غذایی شکم را کوچک کرد و ثابت نگه داشت. بنابراین رعایت رژیم غذایی همراه با فعالیت فیزیکی متناسب توصیه می شود. رژیم غذایی به تنهایی به کاهش یک لایه چربی از تمام بدن کمک می کند و برای کوچک کردن شکم نیز می توان با دراز و نشست به شیوه صحیح شکم را لاغر کرد.


کمربندهای لاغری
دکتر احمدزاده درباره انواع کمربندهای لاغری که در بازار به منظور لاغر شدن شکم تبلیغ می شوند توضیح می دهد: این کمربندها به ۳ شکل متفاوت در بازار عرضه می شوند. دسته ای از این کمربندها ویبره، بعضی حرارتی و بعضی ویبره-حرارتی هستند. در تبلیغات گفته می شود با استفاده روزانه نیم ساعت از این کمربندهای حرارتی می توان نیم کیلو گرم کاهش وزن و ۵/۲ سانتی متر کم شدن اندازه را به دست آورد. اما واقعیت این است که فرد به هنگام استفاده از این کمربندها ظاهرا کاهش اندازه پیدا می کند اما کاهش اندازه به علت از دست دادن آب بدن است نه چیز دیگر. دقت کنید که وقتی بافت چربی تبدیل به سلولیت می شود، سلولیت حاوی مولکول های آب است. این کمربندها باعث از بین رفتن آب بین سلول های چربی می شود و نه سوزاندن چربی. بنابراین از ذخیره چربی فرد کم نمی شود بلکه آب بدن خود را از دست می دهد. اغلب مصرف کنندگان این کمربندها تصور می کنند با تعریق دارند چربی می سوزانند در صورتی که تعریق فقط آب بدن را کاهش می دهد و نه چیز دیگر.کمربندهای ویبره هم جزو کمربندهای لاغری هستند. این کمربندها باعث کاهش اندازه در افراد می شود اما باز هم بافت چربی دست نخورده باقی می ماند و به هیچ عنوان از بین نمی رود. فقط متراکم و فشرده می شود.بافت چربی اصولا پفکی و حجیم است و ضربات وارده توسط کمربند ویبره متراکم تر و فشرده تر می شود. بنابراین بافت چربی کاملا ثابت است و دست نخورده باقی می ماند. این روش در افراد چاق که اضافه وزن و چربی زیادی دارند، باعث می شود چربی ها متراکم و فشرده شود و تبدیل به سلولیت شده و سوزاندن آن نیاز به فعالیت دشوارتری دارد. خوب است بدانید دستگاه هایی کار مکش را انجام می دهند که به وسیله آن سلولیت های مرده را فعال می کنند و با به جریان افتادن خون، بافت احیا می شود. سپس به فرد رژیم غذایی مناسب و فعالیت فیزیکی توصیه می شود تا سلولیت های مرده که حالا احیا شده اند، سوزانده شوند.نباید فراموش کرد که اصولا بافت های چربی در زنان و مردان متفاوت است.چاقی آقایان به اصطلاح سیبی شکل و چاقی خانم ها گلابی  شکل است. در آقایان سلول های چربی بزرگ تر است اما در خانم ها تعداد این سلول ها بیشتر است.به همین دلیل است که آقایان زودتر سایز کم می کنند و خانم ها دیرتر، از طرفی خانم ها زودتر چاق می شوند و آقایان دیرتر. خوب است بدانید دستگاه های لاغر کننده شکم برای آقایان زودتر جواب می دهد تا خانم ها و آقایان فاقد سلولیت هستند در حالی که خانم ها به دلیل وجود هورمون های زنانه سلولیت دارند.


ژل های لاغری
وی با اشاره به وجود ژل های لاغری در بازار اضافه می کند: ۲ دسته از این ژل ها در بازار وجود دارد، در یک دسته از این ژل ها مواد محرک وجود دارد که به افزایش جریان خون کمک می کند و بافت سلولیت را احیا می کند. دسته دیگر این ژل ها مواد لیپولیز کننده دارند.

این مواد در واقع چربی شکن هستند یعنی سلول های چربی را می شکنند و سلول های چربی بزرگ را کوچک می کنند. این کار کمک می کند که چربی زودتر بسوزد. اما این ژل ها هم حتما باید با رژیم غذایی و ورزش استفاده شود تا تاثیرگذار باشد. کسانی که از این ژل ها استفاده می کنند با رژیم غذایی و ورزش زودتر جواب می گیرند و موفق به آب شدن چربی های شکم خود می شوند. دقت کنید که این ژل ها باید دارای مجوز باشند زیرا در بازار ژل ها و کرم های متفاوتی وجود دارد که بیشتر آن ها فاقد مجوز هستند. درباره لیپوساکشن هم که سال ها پیش مد شده باید متذکر شد که این روش را برای همه افراد به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم. لیپوساکشن برای فردی که به وزن مناسب رسیده و رژیم غذایی مناسبی دارد اما توده چربی متراکم و سفتی دارد، تجویز می شود و حتما باید با پزشک متخصص و مجرب در این زمینه مشورت شود. ابتدا باید با وکیوم سلول های چربی کوچک شوند، سپس به وسیله جراحی لیپوساکشن سلول های چربی خارج شوند و هر قدر سلول های چربی ریزتر باشند، عمل لیپوساکشن بهتر انجام می گیرد. توجه کنید که برای هر توده چربی عمل لیپوساکشن ضرورت ندارد و چربی های مرده و سلولیت که عمر زیادی دارند و با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی روند را می توان با این جراحی درمان کرد.
 
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com
 
مطالب پیشنهادی:
چه کسی قرص لاغری بخورد؟
یک رژیم 3 روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن!
رژیم غذایی گیاهی جهت کاهش وزن و تناسب اندام فوری
آیا دستگاه ویبره جای ورزش را می گیرد؟!
عجیب ترین رژیم های غذایی در دنیا!