آداب هدیه دادن گل را بیاموزید
با زبان بدن افراد هنگام گل هدیه دادن آشنا شوید

اصول هدیه دادن گل

شاخه  گل علاوه بر مظهر زیبای، یکی از هدایایی است که نشان‌دهنده احساسات و عواطف انسان در شرایط مختلف است. هدیه دادن گل برای هدیه گیرنده احساس خوشایندی را به وجود می‌آورد که معمولا نشانه علاقه و صمیمیت هدیه دهنده محسوب می‌‌شود. گل ذاتا  لطیف است و احساس لطافت را در روح انسان‌ها به وجود می‌آورد و رایحه خوش آن شمیم هر فرد را جلا می‌دهد .
 
هدیه گل نیاز به مناسبت ندارد و بد نیست بعضی وقت‌ها شاخه‌ای گل به مدیر، همسر، مادر، پدر و آنهایی که دوست‌شان داریم، بدهیم. در ایران هم گل‌ها کاربردهای مختلفی دارند و هر گل به عنوان نوعی نماد و نشان مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما معمولا از گل برای ابراز علاقه، جشن و مهمانی‌ها، تبریک به عروس و داماد، عیادت بیمار و ... استفاده می‌کنیم و هدف‌مان هم این است که پیامی خاص را به گیرنده برسانیم! گل چه ربطی به احساسات آدم‌ها دارد؟ برای یافتن پاسخ این سؤال، مطلب زبان بدن این شماره را که با کمک پویا ودایع، سخنران و مدرس زبان بدن گردآوری شده است تا انتها رها نکنید!
 

بیشتر بدانید : به جای هدیه گرفتن هدیه بدهید!

چه کسانی چه تعداد گل هدیه بدهند؟

وقتی کسی به تو یک شاخه گل تقدیم می‌کند، می‌خواهد بگوید که چقدر به تو «توجه» دارد. تک شاخه هدیه دادن معنی تعهد را به فرد مقابل القا می‌کند و نشان دهنده پایداری به عشق و علاقه عمیق به طرف مقابل است. پنج شاخه گل یا 7 شاخه معمولا نشان‌دهنده عشق به همسر یا نامزد است.
 

گرفتن گل در مشت برای هدیه دادن
هدیه دادن,گل,هدیه دادن گل,آداب هدیه دادن گل را بیاموزید,گرفتن گل در مشت برای هدیه دادن

گرفتن شاخه گل از زیر گلبرگ و تقدیم آن به دیگران معمولا توسط خانم‌ها انجام می‌شود که نشان‌دهنده صمیمیت همراه با ترس از دست دادن فرد مقابل است. چنین آدم‌هایی دارای حرکات فردی و اندامی غیرقابل پیش‌بینی و همراه با بروز احساسات غیرکلامی در صورت هستند.
 

نشستن و زانو زدن برای هدیه دادن

نشستن و زانو زدن و اهدای گل معمولا توسط عشاق صورت می‌گیرد که برای ابراز علاقه یا درخواست ازدواج توسط مرد‌ها صورت می‌گیرد و همراه با خم کردن سر به سمت پایین و دست گذاشتن روی قلب همراه است. افرادی که این کار را انجام می‌دهند به شدت تابع احساسات و روابط عاطفی هستند و خواهان ایجاد روابط صمیمی با فرد مورد نظر. این افراد از حرکات دست و صورت برای ابراز احساسات بیشترین استفاده را می‌برند.
 

گرفتن گل با نوک انگشت برای هدیه دادن
هدیه دادن,گل,هدیه دادن گل,آداب هدیه دادن گل را بیاموزید,گرفتن گل با نوک انگشت برای هدیه دادن

گرفتن گل با نوک انگشتان معولا توسط افراد خجالتی انجام می‌گیرد که خجالت همراه با انداختن سر به پایین و لبخند زدن همراه است. افرادی که با نوک انگشتان گل را می‌گیرند معمولا دارای روحیه خجالتی و زبان بدن محدود همراه با حرکاتی که نشان‌دهنده خجالت است، هستند.

گل دادن به شکل مشت برای هدیه دادن
هدیه دادن,گل,هدیه دادن گل,آداب هدیه دادن گل را بیاموزید,گل دادن به شکل مشت برای هدیه دادن

دادن گل به صورت مشت و گرفتن گل‌ها به سمت بالا یعنی طرف خیلی با شما مهربان است. مشت گرفتن و گل را به حالت ایستاده دادن نشان دهنده نوعی جدیت در شخص هدیه دهنده است و از طرفی در نفراتی که بار اول گل به دیگران هدیه می‌دهند هم از روی خجالت دیده می‌شود. اگر کسی این چنین دست سوی شما دراز کرد، می‌توانید به عنوان شخصی جدی و منظم، روی او حساب کنید.
 

گل دادن با دو دست برای هدیه دادن
هدیه دادن,گل,هدیه دادن گل,آداب هدیه دادن گل را بیاموزید,گل دادن با دو دست برای هدیه دادن

گل دادن با دو دست و جلو بردن دو دست معمولا توسط افرادی صورت می‌گیرد که از دادن گل و پذیرفتن آن توسط طرف مقابل شک دارند و می‌خواهند با گرفتن دو دستی گل، استرس خود را کاهش دهند. همان‌طور که از دست دادن و رد کردن هدیه از سمت طرف مقابل توسط او مورد تردید است، ذهن او هم برای کنترل حس شک و دودلی او دودستی گرفتن گل‌ها را فرمان می‌دهد.
 

پنهان کردن گل برای هدیه دادن
هدیه دادن,گل,هدیه دادن گل,آداب هدیه دادن گل را بیاموزید,پنهان کردن گل برای هدیه دادن

کسی که گل را پشت خود پنهان می‌کند با اینکه می‌داند بوی دسته گل یا شاخه گل می‌تواند در فضا بپیچد و او را لو بدهد ولی با این وجود اقدام به پشت بردن دسته گل می‌کند تا حالت غافلگیری را برای دوستدار خود ایجاد کند. معمولا افرادی که این کار را می‌کنند روحیه حساسی داشته و دوست دارند با احساس کاری را به سرانجام برسانند. آنها دارای حرکات بدنی غیرمنتظره و علاقه‌مند به ایجاد نشاط در رفتار و حتی حرکات اندامی خود هستند.
 

گل دادن مانند به آغوش سپردن نوزاد برای هدیه دادن
هدیه دادن,گل,هدیه دادن گل,آداب هدیه دادن گل را بیاموزید,گل دادن مانند به آغوش سپردن نوزاد برای هدیه دادن

اینکه گل را چگونه هدیه می‌دهند، خیلی مهم‌تر از این است که چه دسته گلی برایت خریده‌اند! نوع تقدیم از آن مواردی است که در ذهن دریافت‌کننده ماندگار می‌شود. برای ارایه گل بهترین روش ارایه به صورت خواباندن روی دست است و گل را به صورت نوزادی که روی دست قرار می‌گیرد، تحویل فرد مقابل می‌دهند. فردی که به این صورت گل را تحویل می‌دهد، نشان می‌دهد که برای شما ارزش قایل است.
 

گل و گلدان
هدیه دادن,گل,هدیه دادن گل,آداب هدیه دادن گل را بیاموزید,گل و گلدان

افرادی که دوست دارند گل را با گلدان به دیگران هدیه بدهند عموما آدم‌های با سیاست و داری شم اقتصادی هستند. گل همراه با گلدان به صورت یکجا و به صورت یک هدیه دو دستی تقدیم دیگران می‌شود. معمولا افراد با دادن یک گلدان می‌خواهند خود را به دیگران اثبات کنند و بدانند آیا دیگران با دیدن گل‌ها یاد آنها می‌افتند.
 

گرفتن شاخه گل روبه‌روی سینه و شکم برای هدیه دادن
هدیه دادن,گل,هدیه دادن گل,آداب هدیه دادن گل را بیاموزید,گرفتن شاخه گل روبه‌روی سینه و شکم برای هدیه دادن

گرفتن شاخه گل روبه‌روی سینه و شکم نشان‌دهنده محبت و آمادگی برای ابراز محبت به دیگران است که توسط آقایان بیشتر مشاهده می‌شود. گل را در راستای خط سینه و شکم نگه می‌دارند و آماده ارائه گل می‌شوند. آنها نگه داشتن گل به این شکل را مودبانه می‌دانند. این آدم‌ها نگاه‌هایی رو به پایین دارند و به گل نگاه می‌کنند. این افراد حرکات و رفتارهای غیرکلامی اندک و همراه با زبان بدن خشک و رسمی دارند.
 
 

بیشتر بدانید : برای کسی که دوستش داریم چه گلی بخریم؟

 بیشتر بدانید : 7 هدیه ارزشمند با قیمت مناسب

بیشتر بدانید : 12 پیشنهاد عالی برای هدیه دادن به همسرتان

 بیشتر بدانید : کادو چی بخریم؟ ویژگی هدیه و کادوی مناسب برای خانم ها

 بیشتر بدانید : با مرد متاهلی که به من پیشنهاد ازدواج داده چه کنم؟


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل