ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در مشخصات و عکس مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 88...

جام جم آنلاین: ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در مشخصات و عکس مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 88 با برچسب صندلی، مشخصات پاسخنامه و کارتهای معتبر شناسایی، داوطلب متقلب شناخته می شود.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با مهر با اشاره به این موضوع که ممکن است برخی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 88 تصور کنند می توان به وسیله فتوشاپ مشخصات مندرج در کارتهای اینترنتی را تغییر داد، گفت: داوطلبان باید توجه داشته باشند که کارتی که سازمان سنجش صادر می کند و با آن به جلسه آزمون وارد می شوند با کارت شناسایی معتبر عکس دار کنترل می شود. شماره صندلی داوطلب نیز بر روی کارت درج شده و علاوه بر این مشخصات کارت در برخی رشته ها بر روی دفترچه سئوالات آزمون نیز درج خواهد شد.

وی اظهار داشت: از این رو داوطلب در صورت مشاهده هرگونه مغایرت عکس و مشخصات کارت ورود به آزمون با برچسب صندلی، پاسخنامه و کارت شناسایی متقلب شناخته می شود.

معاون سازمان سنجش آموزش با تأکید بر اینکه با توزیع کارتهای الکترونیکی امنیت آزمونها افزایش یافته است به مهر گفت: تطبیق عکس و مشخصات داوطلب و کنترل های ورودی آزمون بالا است.

وی اضافه کرد: سازمان سنجش آموزش کشور توزیع کارت اینترنتی ورود به جلسه آزمون ها را برای اولین بار در تابستان امسال در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور با تعداد 145 هزار نفر انجام داد و پس از آن کارت 5 آزمون کوچک با تعداد 20 هزار داوطلب نیز به صورت اینترنتی توزیع شد.در نهایت پس از بررسیهای کارشناسی تصمیم گرفته شد که کارت آزمون کارشناسی ارشد 88 نیز به صورت اینترنتی صادر شود.

ابراهیم خدایی تعداد کارتهای صادر شده برای این آزمون را 785 هزار و 219 کارت عنوان کرد و گفت: کارت این آزمون با هدف کاهش هزینه برای داوطلب و سازمان سنجش و کاهش رفت و آمدهای درون شهری و برون شهری و در راستای رشد دولت الکترونیک از طریق اینترنت توزیع می شود.

کنکور کارشناسی ارشد 23، 24 و 25 و 26 بهمن ماه برگزار می شود.

     
گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/news