شاید از تواضع زیاد او باشد و شاید هم عملی غیر اختیاری است ، اما اوباما رییس جمهور آمریکا تا به حال و در مدت 10 ماهه ریاستش بر کاخ سفید دو بار در برابر دو رهبر آسیایی ( یک پادشاه و امیر عرب و یک امپراتور از سرزمین آفتاب تابان ) سر تعظیم فرود آورده است .
 
به نقل از عصر ايران ، نخستین تعظیم او در حاشیه اجلاس گروه 20 ( جی 20) امسال در لندن بود . اجلاسی که برای چاره جویی برون رفت از بحران اقتصاد جهانی تشکیل یافته بود .در این اجلاس  ملک عبدالله پادشاه عربستان هم به عنوان رهبر بزرگ ترین کشور نفتی و مالک 25 درصد از ذخایر نفتی جهان ، به عنوان یکی از 20 رهبر ، 20 اقتصاد بزرگ جهان حضور یافته بود .

اوباما در دیدار با ملک عبدالله در حاشیه این اجلاس ، بیش از حد متعارف قد خم نمود و منتقدان او در آمریکا ، این اقدام رییس جمهوری قدرتمند ترین کشور جهان را متناسب با جایگاه حقوقی نیافتند و لب به اعتراض گشودند.

رسانه های آمریکایی فیلم و عکس این دیدار را بارها و بارها پخش کردند و اظهار نظرهای مختلفی درباره " تعظیم بودن یا نبودن " خم شدن بیش از حد متعارف اوباما از سوی صاحب نظران و شهروندان آمریکایی ابراز شد .

 

 


حالا پس از گذشت چند ماه از این حادثه اوباما بار دیگر در سفر خود به ژاپن با " آکیهیتو " امپراتور ژاپن دیدار کرد و این بار بیش از حدی که برای ملک عبدالله خم شده بود ، برای امپراتور ژاپن پایین آمد .

البته شاید یکی از دلایل این خم شدن بیش از حد اوباما  ، قد بلند او و قد کوتاه امپراتور ژاپن باشد ، اما دلیل این اقدام اوباما هر چه که باشد احتمالا شاید موج دیگری از جنجال رسانه ای علیه او را در آمریکا و خارج از آمریکا به پا کند .
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com